کد خبر: ۱۲۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، توصیه های بهداشتی ذیل برای ذبح دام در عید قربان مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر ابراهیم شکیبا روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه دام را از میادین تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری نمایید، افزود: ترجیحا کشتار دام را در کشتارگاه های تحت پوشش  ادارات دامپزشکی انجام دهید.

او گفت: از سلامت دام توسط دامپزشک اطمینان حاصل نمایید، در غیر این‌صورت خطر انتقال عامل بیماری به ذابحین در صورت ابتلا به بیماری در دام و و یا عدم رعایت بهداشت فردی وجود دارد.

وی اظهار داشت: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند، همچنین خونابه ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود.

شکیبا افزود: جگر و سایر امعاء و احشای دام، پس از چهار ساعت نگهداری در دمای جهار درجه سانتی گراد، مصرف شود.

او تاکید کرد: به هیچ وجه دامی را که دارای علایم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید و از محل هایی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام می نمایند گوشت خریداری نکنید.

او تصریح کرد: از مصرف جگر و سایر امعاء و احشاء گوشت دامی که فاقد مجوزهای دامپزشکی استپرهیز کنید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی یا سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار