کد خبر: ۱۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
ایسنا نوشت: گزارش منتشر شده از سوی سی.ان.ان مشخص کرد که هیچ‌یک از بازرسان درباره دخالت ادعایی روسیه یا وکیل ترامپ این شانس را ندارند که به پرونده‌های مربوط دسترسی داشته باشند و از آنها به عنوان سند استفاده کنند چون اف.بی.آی برای محافظت در مقابل مداخله ترامپ، آنها را مخفی کرده است.

گزارش سی.ان.ان از کتابی متعلق به جفری توبین، تحلیلگر ارشد مسائل حقوقی این شبکه خبری اقتباس شده که مدعی است اداره تحقیقات فدرال آمریکا کپی‌های تحقیقات مرتبط با روسیه را از ترس اینکه مبادا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آن مداخله کند، مخفی کرده است.

جیمز کومی، رئیس وقت اف.بی.آی که از برنامه‌های رئیس جمهوری برای مقابله با تحقیقات این اداره درباره روابط گزارش شده کارزار انتخاباتی‌اش با روسیه نگران بود، نشست‌هایی را با وی آغاز کرد و یادداشت‌هایی را با مقام‌های ارشد اف.بی.آی به اشتراک گذاشت.

پس از آنکه کومی از سوی ترامپ برکنار شد، معاونش اندرو مک‌کابه، به تیم وی دستور داد تا تحقیقاتی را درباره ترامپ انجام داده و یادداشت‌های کومی را به نرم افزار مدیریت پرونده‌های اف.بی.آی موسوم به SENTINEL بسپارند تا حتی در صورت برکناری خودش هم از آنها در مقابل حذف شدن نگهداری شود.

البته نگرانی‌های اف.بی.آی از رفتار ترامپ فراتر رفت و آنها برخی از کپی‌های اسناد کلیدی را از آژانس دور کردند. این اقدام برای حفظ در دسترس بودن اسناد درصورتی که ترامپ دستور داد تا تحقیقات پایان بگیرد، انجام شد.

312 310

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار