کد خبر: ۱۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
به دنبال تصویب لایحه مطرح شده از سوی دولت اسلام آباد در پارلمان و سنای پاکستان که در راستای خواسته‌های FATF بود اختلافات میان احزاب اپوزیسیون آغاز شد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، احزاب اپوزیسیون کشور پاکستان که قرار بود پس از عید قربان به صورت مشترک علیه دولت اقدام داشته باشند و دست به اعتراض بزنند دچار اختلافات شدید شدند.

گزارش ها حاکی است در پی تصویب لایحه پیشنهادی دولت اسلام آباد که در چارچوب عمل به خواسته های گروه ویژه اقدام مالی بود سران حزب جمعیت علمای اسلام به شدت دیگر احزاب اپوزیسیون را مورد انتقاد قرار دادند.

مسئولین این حزب اعلام کردند: دو حزب مردم و نواز غیر قابل اعتماد هستند و نشان دادند که به جای داشتن یک موضع مشترک با دیگر احزاب اپوزیسیون در شرایط اضطراری رای خود را تغییر می دهند.

«غفور حیدری» معاون حزب جمعیت علمای اسلام با اعلام این خبر تاکید کرد: ما دیگر با این دو حزب همکاری نخواهیم داشت.

وی ضمن اعتراض به تصویب بازنگری قوانین مبارزه با تروریسم در پاکستان گفت: ما تلاش زیادی داشتیم که این بازنگری پذیرفته نشود ولی احزاب نواز و مردم بازهم با دولت همکاری کردند.

حیدری افزود: آنها در یک جلسه شبانه با نمایندگان دولت اسلام آباد به توافق رسیدند و حتی حاضر نشدند دیگر گروه های اپوزیسیون را در جریان دیدار خود قرار دهند.

حزب جمعیت علمای اسلام افزود: اقدامات حزب مردم و حزب نواز نشان می دهد که احزاب اپوزیسیون باهم اتحاد ندارند و اگر این اتفاقات به همین شکل رخ دهد هیچ گاه نمی توانند دولت را ساقط کنند.

گفتنی است طی روزهای اخیر «مولانا فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای اسلام برای سومین بار تلاش خود را برای ساقط کردن دولت اسلام آباد و متحد کردن احزاب اپوزیسوین آغاز کرده بود.

به نظر می رسد این دور از اعتراضات فضل الرحمان مانند دیگر اعتراضات او علیه دولت اسلام آباد نتیجه ای در برنداشته باشد.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار