کد خبر: ۱۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مساجد شهر پکن امروز شاهد برگزاری نماز عید قربان و جشن به مناسبت این عید بزرگ مسلمانان بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، امروز برابر با روز عید قربان است. مساجد در شهر پکن که در روز گذشته به دنبال مهار موثر کرونا بازگشایی شده اند، به این مناسبت نماز عید قربان را برپا کردند.

ضمن این که در برپایی مراسم امسال، به سبب اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری همه گیر، مراسم قربانی در مساجد مختلف لغو شده است. همه نمازگزاران باید برای حضور در مراسم قبلا ثبت نام کرده باشند. ثبت نام برای شرکت در هر نوع فعالیت مساجد نیز تنها از طریق پایگاه‎ اینترنتی هر مسجد و یا تماس تلفنی امکان‎‌پذیر است. همچنین، قبل از ورود به مسجد دمای بدن افراد اندازه‎گیری می‎شود و همگی ضمن رعایت فاصله گذاری دست کم یک متر، باید ماسک پوشیده باشند!

کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا , کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا ,

انجمن اسلامی چین در نامه ای این عید را به همه مسلمانان تبریک گفت و اعلام کرد: شیوع کرونا در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و زندگی مردم بسیار تاثیر گذاشته است. محافل مذهبی و مسلمانان کشور با رعایت اقدامات پیشگیرانه در کنترل اپیدمی این بیماری خدمات شایسته ای ارایه داده اند.

کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا , کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا ,

انجمن اسلامی همچنین خبر داد، به سبب شیوع کرونا، دولت عربستان سعودی اکنون تنها اجازه برگزاری مناسک حج به تعداد اندکی از مسلمانان ساکن در خود آن کشور را داده است، این انجمن نیز با توجه به حفاظت از امنیت و سلامت مردم، در حال حاضر کارهای آماده سازی اعزام مسلمانان به مکه را فعلا متوقف کرده و این تصمیم نیز مورد درک و حمایت گسترده مردم قرار گرفته است.

کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا , کشور چین , عید قربان , ویروس کرونا ,

انجمن اسلامی در پایان نامه خود همچنین همه مسلمانان کشور را به همبستگی و همیاری در مقابله با کرونا، توسعه دین اسلام و میهن پرستی دعوت کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار