کد خبر: ۱۲۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ذبح غیر اصولی دام خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک میان انسان و دام را افزایش می‌دهد.

ذبح غیر اصولی دام ریسک ابتلا به بیماریهای مشترک میان انسان و دام را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد جعفر صادقی با بیان اینکه خون و ترشحات دام آلوده، زمینه ابتلا به بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو، سیاه زخم و کیست هیداتیک را افزایش می‌دهد، اظهار کرد:‌ شهروندان به منظور تامین سلامت خود و خانواده از ذبح غیر بهداشتی دام در معابر عمومی و واحدهای مسکونی خودداری کرده و برای انجام فریضه قربانی کردن به کشتارگاه ها مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان، کشتارگاه‌های فعال اقدام به تامین دام‌های بهداشتی کرده و در صورت نیاز به صورت رایگان، عمل ذبح دام را انجام و پس از نگهداری ۲۴ ساعته در واحد پیش سرد، گوشت قربانی را تحویل می دهند.

وی با اشاره به اینکه گوشت دام تازه ذبح شده قابلیت استفاده ندارد و باید به مدت ۲۴ ساعت در فضای پیش سرد نگهداری شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در تمامی کشتارگاه های فعال امکان نگهداری گوشت دام پس از ذبح فراهم شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی، ذبح دام در معابر عمومی جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس تیم های نظارتی مشتمل بر کارشناسان معاونت بهداشت، اداره دامپزشکی و دادستانی در قالب گروه های سیار در سطح استان تشکیل شده است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از روش‌های نادرست و غیر بهداشتی اظهار کرد: در برخی مواقع دیده شده است که قصابان و یا افرادی که نسبت به ذبح اقدام می کنند چاقو را با دهان خود نگه می دارند که این امر انتقال بیماری گ‌های مشترک میان انسان و دام را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/۷۰۰۵۹

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار