کد خبر: ۱۲۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
وزارت دفاع روسیه بار دیگر از رهگیری و دور کردن هواپیماهای نظامی آمریکایی بر فراز آب‌های دریای سیاه و در نزدیکی مرزهای این کشور توسط جنگنده‌های روسی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که روز پنج شنبه یک فروند جنگنده سوخو-27 این کشور مجبور شد تا برای رهگیری دو فروند هواپیمای نظامی آمریکایی در آسمان منطقه دریای سیاه بار دیگر به هوا بلند شوند.

بر اساس این اطلاعات، هواپیماهای بیگانه بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه مشاهده شده بودند. خدمه جنگنده روسی به تدریج به هدف هوایی نزدیک شدند و آنها را به عنوان هواپیمای شناسایی راهبردی « RC-135» متعلق به نیروی هوایی آمریکا و هواپیمای گشت Poseidonمتعلق به نیروی دریایی این کشور شناسایی کردند.

جنگنده سوخو-27 روسیه پس از دور کردن هواپیماهای آمریکایی از حریم هوایی کشور، به پایگاه هوایی خود بازگشتند.

پیش از این، در تاریخ 27 جولای (6 مرداد ماه) نیز جنگنده‌ سوخو-27 از نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوبی به هوا برخاست تا هواپیمای شناسایی آمریکایی Poseidon را بر فراز آب‌های دریای سیاه رهگیری کند.

در هیچیک از موارد، هواپیماهای آمریکایی مرزهای ملی روسیه را نقض نکرده و پس از نزدیک شدن جنگنده‌های روسی، از منطقه دور شدند.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار