کد خبر: ۱۲۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

سلامت نیوز: معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در هفته جاری خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن فرهادی درباره اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزادای ماه محرم بیان کرد: این پروتکل‌های بهداشتی در همین هفته به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام و پس از تصویب در ستاد ملی، ابلاغ خواهد شد.


وی ادامه داد: تاکنون جلسه‌هایی با سازمان حج و زیارت، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات، حوزه‌های علمیه و مداحان داشتیم.


معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار بر این است که جلسه‌های دیگری نیز ظرف امروز و فردا داشته باشیم و شیوه‌های مختلف برگزاری مراسم را بررسی کنیم.


فرهادی اظهار کرد: پس از جمع بندی‌ها، شیوه برگزاری و پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را اعلام خواهیم کرد.


به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته(جمعه) و همزمان با عید قربان، معیار در برگزاری عزاداری‌های محرم را ضوابط کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کردند و فرمودند: هرچه آنها لازم بدانند، باید مراعات شود. همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند؛ زیرا موضوع بسیار مهم است.


حضرت آیت الله خامنه ای به مساله عزاداری در محرم اشاره و تصریح کردند: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات‌ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، زیرا اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

برچسب ها: کروناویروس ، محرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار