کد خبر: ۱۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید برای متقاضیان مسکن برنامه داشته باشد و به آنها تسهیلات ارزان قیمت ارائه کند که متأسفانه مافیای مسکن که توسط بانک‌های خصوصی مدیریت می‌شوند مانع انجام این کار می‌شوند.

علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت مسکن در کشور گفت:‌دولت با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و عرضه زمین در حاشیه شهرها به متقاضیان بازار مسکن را ساماندهی کند.

وی افزود: متأسفانه آنچه که مانع این کار توسط دولت می‌شود مافیای مسکن است که توسط بانک‌های خصوصی در پشت صحنه مدیریت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: سوق دادن سرمایه‌ها به سمت مسکن خود موجب ایجاد اشتغال می‌شود و در واقع به رونق تولید در این حوزه کمک می‌کند اما متأسفانه عدم گرایش دولت به این سمت باعث شده تا سوداگران و سفته‌بازان کار را در این زمینه در دست بگیرند.

بابایی خاطرنشان کرد: اظهارنظر غلط وزیر سابق راه و شهرسازی دولت آقای روحانی در مورد مسکن مهر که باری زیر سوال بردن این پروژه  آن را تورم‌زا خوانده بود باعث شد تا دولت یازدهم و دوازدهم حدود 6 سال در حوزه مسکن هیچ کاری انجام ندهد و این در حالی است که در طول 6، 7 سال گذشته باید حداقل 6 میلیون مسکن برای رفع نیاز موجود در کشور عرضه می‌شد.

وی افزود:‌ متأسفانه دولت فعلی یک دولت فشل و تنبلی است و تا زمانی که با اعتراض و واکنش شدیدی مواجه نشود کاری انجام نمی‌دهد و هرگاه مردم اعتراض کردن و یا نمایندگان واکنش جدید نشان دادند حرکتی از سوی دولت شاهد بودیم والا در غیر اینصورت کار خاصی را ندیده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: امروز داشتن خانه برای بسیاری از مردم به یک رویا تبدیل شده به عنوان نمونه کسی که دو یا سه میلیون در هر ماه حقوق می‌گیرد کی می‌تواند با این وضعیت در کشور خانه بخرد.

بابایی خاطرنشان کرد: حتی در مورد مسکن ملی هم باید یک فرد متقاضی حداقل 600 میلیون سرمایه داشته باشد والا قادر به خرید مسکن ملی هم نیست که باید در این باره تسهیلات ارزان قیمت و عرضه زمین در دستور کار دولت باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار