کد خبر: ۱۲۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
دانشور گفت: شاید مجموع ویدئو‌های ما در طول هفته به ۳ ساعت نرسد، اما در مدرسه تابستانی در بحث‌های مختلف به جای اعطای ماهی، ماهیگیری را به بچه‌ها یاد می‌دهیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع «چالش اوقات فراغت در تابستان کرونایی» با حضور مجتبی دانشور (مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران) از رادیو گفتگو پخش شد.مجتبی دانشور درباره اقدامات شهرداری تهران در حوزه اوقات فراغت گفت: شهرداری تهران بنا به وظیفه خود برای پرکردن اوقات فراغت یا ایام نوروز هرسال برنامه‌های متنوعی دارد، اما امسال با توجه به شرایط کرونا نمی‌توانیم رویداد‌هایی در پارک‌ها داشته باشیم.دانشور افزود: در تابستان ۹۸ در هر محله و پارکی در تهران به مدت ۴۰ روز برنامه‌هایی به نام شادستان تهران داشتیم و سعی می‌کردیم ساکنان محله را سرگرم کنیم.مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری عنوان کرد: امسال طرحی به نام مدرسه تابستانی تهران داریم و شامل مجموعه فعالیت‌های فرهنگی-هنری در بستر وب است که این هفته پنجم و پایان دوره اول بود. هدف ما در این بخش صرفاً نوجوانان بود و روی مهارت‌های بازیگری، گویندگی، سوادرسانه‌ای، فیلمسازی، موسیقی، قرآن، داستان نویسی و طنز برای بچه‌ها با استفاده از افراد شناخته شده، کار می‌کنیم.وی خاطرنشان کرد: مجموع ویدئو‌ها یک میلیون بازدید داشته و تا به حال نزدیک به ۶۰ ویدئو منتشر شده که بعد از یک هفته تأخیر فاز دوم آن را شروع می‌کنیم.دانشور درباره کار‌هایی که قرار است قبل از شروع مدارس در شهریورماه انجام شود، گفت: نقش خانواده در اینجا تعیین‌کننده است و بچه‌ها دایره ارتباط با هم‌سالان خود را از دست دادند و در این شرایط فقط یک خانواده توانمند از پس آن بر‌می‌آید. در معاونت اجتماعی شهرداری تهران، اداره کل امور بانوان کار‌هایی را انجام داده و فعالیت‌هایی در مناطق و ستاد برای توانمندسازی زنان خانه‌دار انجام شده است.مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران یادآوری کرد: شهرداری تهران به دلیل محدودیتی که در ابزار رسانه دارد، می‌تواند از تبلیغات مجازی و صداوسیما استفاده کند، اما جایی مانند آموزش و پرورش یا خود صداوسیما بیشتر می‌تواند در این زمینه فعال باشد.وی با اشاره به آماری که مدتی پیش رصد کرده تشریح کرد: ۱۱ درصد از افراد در نظرسنجی می‌گفتند اخبار و اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند و ۳۲ درصد از رسانه ملی و طبعاً میزان نفوذپذیری رسانه ملی بیشتر است. این آگاهی افزایی باید در خانواده بیشتر شود.دانشور درباره مهارت افزایی عنوان کرد: مهارت افزایی منجر به پر کردن اوقات فراغت می‌شود و در حال حاضر مهارت‌هایی به بچه‌ها یاد می‌دهیم که بتوانند پروژه‌ای را انجام دهند؛ به عنوان مثال، در کارگاه انیمیشن طراحی شخصیت به بچه‌ها یاد داده می‌شود و در مدرسه تابستانی در بحث‌های مختلف ماهیگیری را به بچه‌ها یاد می‌دهیم. شاید مجموع ویدئو‌های ما در طول هفته به ۳ ساعت نرسد، اما به واسطه این زمان بچه‌ها می‌توانند با هم چالش و بحث داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار