کد خبر: ۱۲۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره رایزنی ویدئویی با همتای اماراتی عنوان کرد: توافق کردیم که با توجه به چالش‌های سخت و انتخاب‌های سخت‌تری که منطقه با آن روبرو است، به گفت و گو بر مبنای ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) پس از دیدار امروزش با رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه و همچنین گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با همتای اماراتی در توئیت هایی به تشریح این رایزنی ها پرداخت.

وی پس از مذاکره ویدئویی با همتای اماراتی در توئیتی نوشت: «با آقای عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، گفت و گوی ویدئویی بسیار جدی، صریح و دوستانه‌ای داشتم و درباره کرونا و همچنین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردیم.»

وی افزود: «توافق کردیم که با توجه به چالش‌های سخت و انتخاب‌های سخت‌تری که منطقه با آن روبرو است، به گفت و گو بر مبنای ایده ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم.»

ظریف همچنین پس از دیدار با مقام روس در تهران در توئیتی نوشت: «دیداری بسیار سازنده با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه داشتم. این دیدار برای پیگیری گفتگوهای مهمی که دو هفته پیش در مسکو با رهبران روسیه داشتم، برگزار شد.»

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار