کد خبر: ۱۲۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
معاون علوم پزشکی اردبیل:
اردبیل- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۶۴ مورد بستری جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

محمدرضا رضایی‌بنا در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده و در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۳۹۷ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند، ۵۲ مورد ترخیص و ۸ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

معاون علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: تنها کمکی که مردم می‌توانند به کادر درمان انجام دهند پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حتمی از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شست و شوی مرتب دست‌ها می‌باشد.

رضایی بنا ادامه داد: مردم مخصوصاً سالمندان از کبابی‌های دستفروش که در نقاط مختلف شهر (معروف به کباب کثیف) فعالیت می‌کنند و موجب تجمع افراد می‌شوند اقدام به تهیه غذا نکنند چرا که خطر ابتلاء به ویروس در چنین جاهایی که تحت نظارت ارگان خاصی نیست بسیار بالا است.

وی بیان کرد: در بیمارستان‌های پارس آباد و مشگین شهر با کمبود ظرفیت مواجه هستیم و در صورت رعایت مردم و کاهش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان‌ها، کادر درمان می‌تواند در بحث خدمات رسانی بازدهی خوبی داشته باشد.

معاون علوم پزشکی اردبیل اذعان کرد: با توجه به اینکه غذاخوری‌ها از مراکز پر خطر در زمینه انتقال ویروس کرونا هستند مردم باید به مراکز بهداشتی و دارای فاصله گذاری اجتماعی مراجعه کنند و این اماکن حتماً هر دو ساعت یکبار اقدام به ضدعفونی کامل محل نمایند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را گزارش کنند تا اقدامات لازم و برخوردهای قانونی انجام گیرد.

رضایی بنا تاکید کرد: مردم حتماً در استفاده از وسائط نقلیه عمومی که مرکز تجمع افراد مختلف است نهایت دقت را داشته باشند و فاصله مناسب را رعایت کنند، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها نیز ضدعفونی خودروی خود را از ضروریات لازم برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان بدانند و حتماً از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و در صورت توان از دستکش نیز استفاده نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار