کد خبر: ۱۲۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
تیم ملی بسکتبال اندونزی به عنوان یکی از میزبانان جام جهانی ۲۰۲۳ در صورتی اجازه حضور در این مسابقات را خواهد یافت که در آسیا کاپ ۲۰۲۱ در بین ۸ تیم برتر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال، فیبا، اعلام کرد که تیم ملی بسکتبال اندونزی به عنوان یکی از میزبانان جام جهانی 2023 در صورتی اجازه حضور در این مسابقات را خواهد یافت که در آسیا کاپ 2021 در بین 8 تیم برتر قرار گیرد. ژاپن و فیلیپین، دو میزبان دیگر جام جهانی 2023 جواز حضور در این مسابقات را از جام جهانی 2019 چین به دست آورده‌اند.

مسابقات کاپ آسیا هر 4 سال یک بار انجام می‌شود و تیم‌ها برای نخستین بار برای حضور در این مسابقات، ملزم به شرکت در رقابت‌‌های انتخابی شده‌اند. مسابقات آسیا 2021 با شرکت 16 تیم از آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

اگر اندونزی در بین 8 تیم برتر آسیا کاپ 2021 قرار گرفت و به جام جهانی 2023 رسید، یک سهمیه از سایر کشورهای جهان برای حضور در جام جهانی بسکتبال، کم خواهد شد و در غیر این صورت، روند عادی مسابقات انتخابی در نظر گرفته می‌شود.

جام جهانی بسکتبال برای نخستین بار در سال 2023 به میزبانی بیش از یک کشور برگزار می‌شود. مرحله گروهی جام جهانی 2023 با 32 تیم در کشورهای اندونزی، فیلیپین و ژاپن و مرحله نهایی در مانیل، پایتخت فیلیپین انجام می‌شود.

50 تیم برای رسیدن به جام جهانی از ماه نوامبر 2021 تا فوریه 2023 با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار