کد خبر: ۱۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
معاون امور صنایع وزارت صمت:
صادقی نیارکی گفت: اکنون نوسانات زیادی در اقتصاد کشور زیادی وجود دارد اما قیمت خودرو را در سطح خودروسازان کنترل می‌کنیم.

قیمت خودروبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه مراسم بازدید نمایندگان مجلس از کارخانه ایران خودرو، گفت: طراحی های جدیدی برای خودروهایمان در نظر گرفته ایم. 

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت خودروهای جدید بیان کرد: قطعا با توجه به آپشن هایی که به خودرو اضافه می شود، قیمت خودرو نیز گران خواهد شد.

صادقی نیارکی با اشاره به وضعیت تولید خودروهای سنگین، افزود: امسال وضعیت تولید این خودروها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در حال حاضر تولید ۴ ماه نسبت به سال گذشته بهتر شده اما خودروهای سنگین نیازمند طرح نوسازی ناوگان تجاری است و مشکلات مالی آن هنوز برطرف نشده است. 

او گفت: سازمان گسترش و نوسازی باید به این موضوع ورود کند و هم اکنون این موضوع را دنبال می کند. در جلسات گذشته دولت تکلیفی برای تامین مالی این خودروها داده شده است.  اکنون اولویت کارمان روی پلتفرم هاست و بعد از این مرحله در نظر داریم با هزینه کم از نیرو محرکه استفاده کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص افزایش قیمت خودرو، ادامه داد: قیمت را در سطح خودروسازان کنترل می کنیم و اکنون نوسانات زیادی در اقتصاد داریم. در حوزه فروش محدودیت های زیادی گذاشته ایم و این نوسانات غیر منطقی است. آنچه در وزارت صمت گفته شده، خودروساز باید بدون زیان خودرو تولید کند. 

او تشریح کرد: اگر قیمت خودرو را واقعی نداشته باشیم این زیان به شبکه قطعه سازی وارد می شود و نمی توانیم خودرویی تولید کنیم. با واردات خودرو ، ارز بسیاری از کشور خارج می شود که اکنون قصد داریم تمام خودروها داخلی سازی شود. 

جلسات مختلفی با شورای رقابت داشتیم و سعی کرده ایم با فضای تعاملی کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار