کد خبر: ۱۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
در راستای توسعه ارتباطات پرسرعت در هرمزگان، 190 دکل ارتباطی در این استان با همت همراه اول به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه مجهز شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن نیاز مردم به خدمات اینترنت همراه به منظور انجام امور روزانه بر بستر شبکه‌های مجازی، مخابرات هرمزگان حرکتی جهادی را به منظور توسعه ظرفیت‌های شبکه تلفن همراه و مجهزکردن دکل‌های ارتباطی به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه آغاز کرد.

در این زمینه به گفته مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، روزانه 6 تا 7 دکل ارتباطی در هرمزگان با قابلیت ارتباط 3G و 4G ایجاد و یا مجهز به اینترنت پرسرعت همراه می‌شوند.

امیر یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان این که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاری ما توسعه شبکه ارتباط تلفن همراه در استان هرمزگان در راستای افزایش دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت همراه در مناطق مختلف خصوصا مناطق روستایی است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد دکل ارتباطی در یک منطقه به راه، فیبر نوری و برق نیاز داریم که در بسیاری از مناطق روستایی که مردم از نبود اینترنت رنج می‌برند، این امکانات را باید خودمان در قالب ایجاد راه، شبکه دسترسی ارتباطی و ایجاد تیرهای برق و سیم‌کشی تأمین کنیم.

وی افزود: در طول دو سال اخیر بیش از 350 روستای استان هرمزگان که فاقد ارتباط بودند، تأمین ارتباط شده‌اند و اولویت ما در ماه‌های اخیر، تجهیز این مناطق به اینترنت 3G و 4G است تا مردم بتوانند با توجه به شیوع بیماری کرونا، از شبکه اینترنت برای پیگیری امور روزانه خود استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با تصریح بر این که در 4 ماهه اخیر نیز 190 روستای هرمزگان به اینترنت 3G مجهز شده‌اند، گفت: روستاهای ماهشهران ، زردتوجی شهرستان میناب ، قلات پائین شهرستان بندرعباس، سایت منابع طبیعی، جائین، باغات  شهرستان حاجی آباد و سایه خوش شهرستان بندر لنگه و ... تحت پوشش3G همراه اول قرار گرفتند.

یگانه از پیگیری‌های استاندار هرمزگان در این زمینه خبر داد و گفت: وزیر ارتباطات و مدیرعامل مخابرات ایران نگاه ویژه‌ای به هرمزگان به منظور رساندن شاخص‌های دسترسی به ارتباطات و اینترنت همراه در هرمزگان به متوسط کشوری داشته‌اند و در حال حاضر نیز به طور مستمر و روزانه در حال اجرای شبکه فیبر نوری و ارتقای توان دکل‌های ارتباطی به نسل‌های جدید تلفن همراه هستیم.

وی درباره علل کندی توسعه شبکه ارتباط تلفن همراه در برخی مناطق شمالی و شرقی هرمزگان نیز گفت: در برخی مناطق کوهستانی شرق و شمال استان، انتظارات و دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم کاملا بجاست و ما قبول داریم که بدلیل کوهستانی بودن منطقه، نبود شبکه راه و شبکه برق، فرآیند ایجاد دکل‌های جدید ارتباطی با کندی پیش می‌رود اما در همین نقاط نیز در طول ماه‌های اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و در حال حاضر در منطقه بشاگرد در شرق هرمزگان بیش از 75 کیلومتر فیبر نوری در مناطق کوهستانی در حال اجرا داریم تا بتوانیم دکل‌های جدید ارتباطی ایجاد و اینترنت همراه را برای مردم برقرار کنیم.

انتهای پیام/88055

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار