کد خبر: ۱۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه کرونا، روال صد ساله نظام آموزشی را تغییر داد، گفت: بیش از صد سال به یک روش در زمینه آموزش و پرورش فعالیت وجود داشت و اجباری در تغییر در روش ها وجود نداشت اما شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی را مجبور به انجام تغییراتی کرد.

به گزارش ایرنا؛ محمد صیدلو روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان ری اظهار داشت: در آموزش و پرورش بیشتر از سازمان ها و نهادهای دیگر ناچار هستیم تا در نحوه فعالیت و آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده تجدید نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه زحمات معلمان در دوره کرونایی به جامعه معرفی شود، افزود: در مدرسه قرار است انسان به معنای واقعی و یک دانشمند تربیت شود و برهمین اساس حتی در دوران کرونا نیز تعلیم و تربیت متوقف نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: احتمال اینکه آغاز سال تحصیلی لزوما همراه با بازگشایی مدارس نباشد و بر همین مبنی اقدامات و پیش بینی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش فقط برای حل مشکلات این حوزه نیست بلکه باید نظرات و پیشنهادات برای بهبود روند کار هم ارائه شود.

این مسئول آموزشی خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش و پرورش در شهرستان ری دارای اهمیت است و با توجه به محدودیت‌هایی که در ناحیه یک ری وجود دارد نیاز به پیگیری بیشتری برای توسعه فضای آموزشی است.

وی به اهمیت شبکه شاد در فضای آموزشی مجازی اشاره کرد و گفت: شبکه شاد بستر مجازی است که از اول مهر مورد استفاده قرار گرفته و اقدام جدی می شود و اگر امکان حضور دانش آموز و معلم در مدرسه وجود نداشت از این شبکه بهره می گیرند.

صیدلو یادآور شد: فلسفه شکل گیری و ارائه محاوای آموزشی باید مشخص شود و اینکه پاسخگوی نیاز مخاطبان است.

این مسئول اضافه کرد: 715 رییس مطقه آموزش و پرورش به صورت زنده با مدیر ارتباط داشته و همچنین سه هزار و 500 مدیر مدرسه هم از این شبکه بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: شبکه شاد نسبت به پیام رسان‌های دیگر بستر اختصاصی داشته و بستر ملی و ایزوله شده باید همراهی کرد تا گسترش یابد و مشکل اموزش و معلم را رفع کند.

وی ادامه داد: تهران با توجه به اینکه پایتخت است و دارای شهرستان های گوناگون اما جزو محروم ترین استان کشور به شمار می رود.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است

برچسب ها: تهران ، شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار