کد خبر: ۱۲۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
چرا احسان علیخانی «آقازاده» نشد
امزد اصلی نقش «نیما بحری»، احسان علیخانی بود. این نقش به او پیشنهاد و درباره ایفای این نقش با او صحبت‌هایی شده بود، اما به دلیل آغاز پیش‌تولید «عصر جدید»، احسان علیخانی نتوانست در «آقازاده» بازی کند و امیر آقایی جایگزین او شد.
نامزد اصلی نقش «نیما بحری»، احسان علیخانی بود. این نقش به او پیشنهاد و درباره ایفای این نقش با او صحبت‌هایی شده بود، اما به دلیل آغاز پیش‌تولید «عصر جدید»، احسان علیخانی نتوانست در «آقازاده» بازی کند و امیر آقایی جایگزین او شد.

به گزارش خرسان، یکی از شخصیت‌هایی که این روز‌ها در سریال‌های نمایش خانگی، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته نقش «آرمان» در سریال «هم‌گناه» با بازی محسن کیایی است. جالب این که کیایی اعلام کرده نقش «پیمان» (با بازی پدرام شریفی) را دوست داشته، اما به پیشنهاد برادرش که کارگردان اثر است، نقش «آرمان» را ایفا کرده. جایگزینی یکی از بازیگران در دو سریال دیگر در حال توزیع نمایش خانگی نیز اتفاق افتاده است.

امیر آقایی به جای احسان علیخانی نیما بحری آقازاده
طبق گفته حامد عنقا، نامزد اصلی نقش «نیما بحری»، احسان علیخانی بود. این نقش به او پیشنهاد و درباره ایفای این نقش با او صحبت‌هایی شده بود، اما به دلیل آغاز پیش‌تولید «عصر جدید»، احسان علیخانی نتوانست در «آقازاده» بازی کند و امیر آقایی جایگزین او شد. امیر آقایی ۱۲ سال از علیخانی بزرگ‌تر است و از لحاظ سنی برای نقش یک آقازاده که تنها به برکت اسم و جایگاه پدرش توانسته پیشرفت کند و صاحب ثروت شود، خیلی مناسب نیست. از طرفی بی‌رحمی و شرارتی که نقش «نیما» دارد، با چهره آقایی تناسب بیشتری نسبت به علیخانی دارد، بنابراین امیر آقایی انتخاب خوبی برای نقش «نیما» بوده است. البته چهره علیخانی نیز می‌توانست برای شخصیت متقلب و دوروی «نیما» مناسب باشد؛ بنابراین از لحاظ سن و چهره، احسان علیخانی انتخاب بی‌ربطی برای نقش این آقازاده نبوده، اما با توجه به تجربه و توانایی امیر آقایی در بازیگری، او برای این نقش انتخاب مناسبی بوده و بازی او در «آقازاده» بسیار خوب بوده است. به طور کلی نمی‌توان گفت احسان علیخانی در مقایسه با امیر آقایی می‌توانست انتخاب بهتری برای نقش «نیما» باشد.

بهرام افشاری به جای سعید آقاخانی
منوچهر هادی در گفت‌وگویی که با فریدون جیرانی داشت، درباره انتخاب بازیگر نقش «فاراب» در سریال «دل» گفته بود که ابتدا قصد داشته این نقش را به سعید آقاخانی بدهد، اما بهرام افشاری از او خواسته نقش «فاراب» را بازی کند و ایده‌ها و تلاش‌هایش برای بازی در این نقش، باعث شده هادی این پیشنهاد را بپذیرد. «فاراب» جوانی لات، عصبی و خلافکار است که سرش برای دعوا و درگیری درد می‌کند. بهرام افشاری در سریال به خوبی نقش این جوان لات را بازی کرده و بسیار خوب از پس اجرای واکنش‌های عصبی و غیرعادی «فاراب» برآمده است. این شخصیت از نظر طبقه اجتماعی، حرفه، ویژگی‌های شخصیتی و فرهنگ با شخصیت‌های قصه تفاوت‌های زیادی دارد و در مقایسه با یک آدم معمولی و موجه هم متفاوت است، بنابراین علاوه بر گریم ظاهری، فیزیک و قد بلندش باعث شده «فاراب» نسبت به بقیه شخصیت‌های قصه در جایگاه متفاوتی قرار بگیرد. در چهره سعید آقاخانی، آرامش و جدیت خاصی دیده می‌شود که با جنون و خشم «فاراب» تضاد دارد، اما در عوض این سرکشی به خوبی روی چهره بهرام افشاری نشسته است.

پدرام شریفی به جای محسن کیایی
محسن کیایی به عنوان نویسنده سریال «هم‌گناه»، ابتدا نقش «پیمان» را برای خودش نوشته بود، اما پیشنهاد برادرش را می‌پذیرد و در نهایت نقش «آرمان» را بازی می‌کند. این شخصیت جوان خوش گذران، بی‌خیال و شوخ‌طبعی است که تقریبا هیچ کدام از اتفاقات اطرافش را جدی نمی‌گیرد و رابطه صمیمانه‌ای هم با خانواده خود ندارد. اما علاقه و ازدواج او با زنی بزرگ‌تر از خودش باعث ایجاد تحولاتی در شخصیت او می‌شود. محسن کیایی جزو بازیگرانی است که توانایی بازی در نقش‌های کمدی و غیرکمدی را دارد، بنابراین بسیار خوب توانسته هر دو روی شخصیت «آرمان» و تحولات تدریجی این شخصیت را به مخاطب نشان دهد. «پیمان» فردی سرد و بی‌احساس است که کینه همه وجودش را پر کرده و در پس سادگی ظاهری که دارد، شخصیت پیچیده و مرموزی نهفته است. پدرام شریفی با بازی خوب خود موفق شده وجهه رازآلود و غیرقابل پیش‌بینی «پیمان» را به درستی اجرا کند و انتخاب بسیار مناسبی برای این نقش در ظاهر ساده، اما در باطن پیچیده و پر از عقده بوده است. محسن کیایی و پدرام شریفی هردو در جای خودشان انتخاب‌های مناسبی به نظر می‌رسند.

حامد بهداد به جای محمدرضا گلزار
ابتدا نام محمدرضا گلزار برای بازی در سریال «دل» در نقش «آرش» اعلام شد، اما طولانی شدن پیش‌تولید سریال و مشغولیت گلزار باعث شد این بازیگر از بازی در سریال انصراف دهد و حامد بهداد جایگزین وی شود. بهداد بیشتر در نقش شخصیت‌های بسیار برون‌گرا و گاه عصبی با واکنش‌های تند، بازی کرده، اما در سریال «دل» در نقش متفاوتی ظاهر شده است. «آرش» جوانی ثروتمند و از طبقه مرفه است، اتفاقا او برخلاف تصویر غالبی که از نقش‌های بهداد در ذهن وجود دارد، شخصیتی بسیار آرام، موجه و منطقی دارد که کمتر عصبانی می‌شود و مسائل را با گفتگو و محترمانه حل می‌کند. حامد بهداد که در «قصر شیرین» هم ثابت کرده بود می‌تواند در نقش‌های آرام و درون گرا بازی کند، در سریال «دل» نیز انتخاب نامناسبی برای «آرش» نبوده. برخلاف او گلزار انتخاب بدی برای این شخصیت بوده. او بار‌ها در نقش جوان عاشق‌پیشه ثروتمند و در سریال «عاشقانه» نیز نقش همسر ساره بیات را بازی کرده بود. علاوه بر تکراری بودن نقش، کیفیت بازی حامد بهداد با محمدرضا گلزار بسیار متفاوت است، بنابراین جایگزینی بهداد به نفع «دل» تمام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار