کد خبر: ۱۲۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی افزود: جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دو موضوع برگزار شد. یکی از  موضوع ها امنیت اقتصادی و دیگری تامین کالاهای اساسی به میزبانی حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه مدرس خیابانی ضمن گزارشی از روند تامین کالاهای اساسی کشور، به تحلیل موضوع گرانی برخی کالا پرداخت و تاکید کرد: آمریکا تمام تلاش خود را بر ایجاد اخلال در امور تجاری ایران قرار داده است ولی جمهوری اسلامی با این چالش مقابله می کند.

وی افزود: با تکیه بر تقویت تولید داخل در حال کاهش نیازهای وارداتی کشور هستیم.

عمویی،  موضوع دیگر این جلسه را ارائه گزارش کمیته دفاعی کمیسیون درباره نشستی با حضور مقامات مسئول در حوزه مین زدایی در روز دوشنبه عنوان کرد و ادامه داد: رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گزارش خود با اشاره به پیشرفت بالای نود درصدی مین زدایی در ۵ استان غربی کشور با چالش های تکمیل این روند پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در این نشست کمیته امنیت، مقامات وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت کشور، گزارشی از فعالیت های خود در راستای تکمیل روند مین زدایی از استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سال‌های ارائه کردند.

عمویی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سازمان های بین‌المللی در دهه گذشته ایران بهترین عملکرد را در مین‌زدایی داشته است و علیرغم پیشرفت بالای ۹۰ درصد پاکسازی زمین‌های استان‌های غربی، همچنان ۵۳ هزار هکتار از زمین های این استان‌ها نیازمند تکمیل روند مین زدایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار