کد خبر: ۱۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت دادن به برخی مولفه ها در برقراری روابط دوجانبه طولانی مدت با کشورهای همسایه و منطقه، گفت: همفکری مسئولان اجرایی با منتخبان مردم در مجلس اولین مولفه مهم برای انعقاد قراردادهای راهبردی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اگر مسئولان برای انعقاد برنامه جامع اقدام مشترک با نمایندگان مشورت های بیشتری می کردند و نظارت جامع تری اعمال میشد، شاهد مشکلات و فرصت سوزی های کنونی در این توافقنامه نبودیم.

وی ادامه داد: همچنین تامین منافع ملی در تدوین هر توافقنامه بلندمدتی باید در راس امور قرار داشته باشد زیرا توجه جدی نداشتن به این مولفه، آسیب های فراوانی به همراه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین پیش بینی ضمانت های اجرایی برای تحقق مفاد موافقت نامه ها و قراردادهای راهبردی باید مدنظر قرار بگیرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا انعقاد تفاهم نامه های راهبردی با کشورها بر اساس سه اصل حکمت، مصلحت و عزت می تواند دستاوردهای خوبی برای منافع ملی به همراه داشته باشد./

پایان پیام

برچسب ها: علیرضا سلیمی ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار