کد خبر: ۱۲۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:
سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند تا با پاشیدن گرد فراموشی و یا کاستن از حقایق، وقایع را تحریف کنند؛ بر همین اساس تنها راه مقابله با این جریان، پرداختن به حقایقی همچون دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین رونمایی از کتاب «بانوی قرن» دربرگیرنده خاطرات «خدیجه طلعت»؛ مادران شهیدان «حسن، عباس و امیر اسماعیل‌زاده» و یکصدمین سالروز تولد این اسوه صبر، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «محمدعلی چمی‌گو» مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، «سعیده زراعتکار» نویسنده کتاب و جمعی از اهالی علم و ادب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرکز توانبخشی ایثار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با اشاره به فرازهایی از کتاب بانوی قرن اظهار داشت: خواننده با شادی‌های داستان این کتاب شاد و با گرفتاری‌هایش غمگین می‌شود. علت اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ثبت این خاطرات و حکایات تأکید دارند از این جهت است که این مطالب واقعیت و حقیقت محض هستند و افسانه نیستند.

وی افزود: ماندگاری این آثار از این جهت اهمیت دارد که بشریت بداند در اواخر قرن بیستم و اوائل قرن بیست و یکم، که مرگ فضائل در شرق و غرب عالم است، در دامان مردان و زنان این جغرافیا چنین گوهرهایی پرورش می‌یابد.

این مسئول در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید تلاش‌ها در خلق آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس چند برابر شود، یادآور شد: این خانواده و امثال مادر شهیدان اسماعیل‌زاده گنج‌های پنهان دفاع مقدس در جامعه هستند و هرچه از آنها بگوییم کم است. جا دارد از خانواده‌ای مثل شهیدان اسماعیل‌زاده فیلم، سریال و کتب مستند تهیه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه گفتمانی همچون گفتمان این مادر شهید را جز در صدر اسلام سراغ نداریم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرا خود به مناسبت عید قربان به این حقیقت اشاره کردند که تنها شرط عبور از تحریم‌ها مقابله با جریان تحریف است، چراکه این جریان خواهان آن است تا با پاشیدن گرد فراموشی و یا کاستن از حقایق، وقایع را تحریف کند؛ بر همین اساس تنها راه مقابله با این جریان، پرداختن به حقایقی همچون دفاع مقدس است.

در ادامه این مراسم سعیده زراعتکار نویسنده کتاب بانوی قرن درباره علت نگارش این کتاب گفت: من مهمترین عامل را برای نگارش این کتاب روحیه بالای مادر شهیدان اسماعیل‌زاده می‌دانم، به خصوص در آنجایی که پس از شهادت فرزند دوم خود خدا را شکر می‌کند و ضمن دادن روحیه به سایر اعضای خانواده، باقی افراد را عازم جبهه کرده و می‌گوید تا صدام را به هلاکت نرساندید برنگردید.

زراعتکار تصریح کرد: خواننده با مطالعه کتاب بانوی قرن یک دور تاریخ صد ساله ایران را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

محمود رعیت‌نژاد نوه خدیجه طلعت نیز در سخنانی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان برای حیات و بقای ما جان خود را فدا کردند شدند ابراز داشت: در نوروز سال 1361 به مادربزرگم یک عیدی داده شد و آن هم شهادت فرزندش عباس بود. مادر شهید پس از شهادت فرزندش پرچمی جمهوری اسلامی را که بر روی تابوت فرزندش بود را تبدیل به دو شال کرد؛ یکی را به کمر من و دیگری را به کمر برادرم بست و گفت تا صدام را نکشتید بازنگردید!

این آزاده دفاع مقدس افزود: نزدیک به 40 روز بعد از این ماجرا، در کنار آن جمع معروف ۲۳ نفر، در کاخ صدام حسین در کنار او حضور پیدا کردم و به دنبال آن بودم تا خواسته مادربزرگم را عملی کنم اما متأسفانه محافظان صدام مانع شدند.

وی در پایان گفت: صدام در اوج حقارت مُرد اما شهدا با ایثار و از خودگذشتگی که از خود نشان دادند و جان خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی فدا کردند نام و یادشان همواره زنده خواهد ماند.

در ابتدای این مراسم پرچم حرم امیرالمومنین (ع) به مادر شهیدان اسماعیل‌زاده اهدا شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار