کد خبر: ۱۲۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 15 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه غدیر یعنی دست دادن، با ولی ماندن و دست نکشیدن، گفت: غدیر تنها یک برکه نیست بلکه آبشخور حیات در طول زمان است اما بسیاری بعد از غدیر دچار ارتداد سیاسی شدند که خود عبرت است و آنها که به این ورطه افتادند دچار اباحه گری شدند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انواع اباحه گری عنوان کرد: نخست اباحه گری اعتقادی است که مبتلایان به آن هیچ امر شرعی را پاس نمی داشتند و چهارشنبه نمازجمعه اقامه کرده، شراب را حلال، مال اندوزی را موجه و طایفه گری را مباه اعلام کردند؛ اباحه گری دوم، اباحه گری سیاسی است که عمده مشکل امروز و دیروز مسلمانان این جریان خطرناک است.

وی در ادامه در توضیح اباحه گری سیاسی و مبتلایان به آن اظهار داشت: اجتهاد در مقابل نص، عدم پاسداشت امر و نهی ولی و مقتدا در مقام عمل که نمونه امروزی آن این است که رهبر معظم انقلاب بارها با عبارات روشن مذاکره با آمریکا را نهی فرمودند اما عده ای در جلسات عمومی و خصوصی، حل المسائل کشور را مصالحه با آمریکا می دانند و علیرغم تجربه تلخ مذاکره برجام و سعدآباد و تلفن نابجا باز هم عبرت نگرفته و نمی گیرند.

سلیمی ادامه داد: آنها به صراحت می گفتند هر روز تأخیر در اجرای برجام 100 میلیون دلار خسارت به بار می آورد و می گفتند آب خوردن ما نیز به برجام گره خورده و درخت سیب و گلابی کاشته ایم و به زودی بار می دهد، صبر کردیم میوه برجام گرانی افسارگسیخته و دلار 25 هزار تومانی  و میوه تلخ آن از دست رفتن بخشی از صنعت هسته ای، چرند اینستکس و SPV بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولتمردان سال ها سرکار رفتند اما متوجه نشدند میوه تلخ برجام، پراید 95 میلیون تومانی و تورم 44 درصدی بود و اکنون خم به ابرو نمی آورند و علیرغم تأکید صریح، چشم در چشم نمایندگان می دوزند و می گویند برجام افتخار تاریخ ایران بود اما حضرت آقا در روز عید قربان از خسارات برجام گفتند، به وزیر امور خارجه پیشنهاد می کنیم وقتی می گوید صادق است، با شجاعت لیست خسارات برجام را به ملت عرضه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ویژگی دوم اباحه گران سیاسی، طایفه گری است، عنوان کرد: آنها پست ها و جایگاه ها را به هم حزبی ها و طرفداران خود می دهند و اگر نگاهی به لیست مدیران بیاندازید متوجه نسبت سیاسی آنها می شوید. آن آقا چون داماد وزیر است، میلیاردها دلار از صندوق ذخیره به اسم وام برداشت کرد و دختر مظلوم وزیر دیگری، از 7 دنیا آزاد است و فلان هم حزبی عضو هیأت مدیره فلان شرکت است.

سلیمی همچنین مال اندوزی را از ویژگی های سوم اباحه گران سیاسی توصیف کرد و افزود: چگونه فلان فرد که 20 سال در این کشور مسئول بوده، ثروت صدها میلیاردی دارد مگر چقدر حقوق داشته است.

وی افزود: آقایان لیست افرادی که ارزش جهانگیری یعنی 4200 تومانی را گرفتند به صراحت ارائه کنند و بگویند 60 تن طلا نصیب چه کسی شد همچنین وزارت فخیمه ارشاد یارانه مطبوعات را به چه میزان و به چه افرادی داده است؛ از 27 میلیارد دلار ارز صادراتی، حدود 7 میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی است اما 20 میلیارد دلار مربوط به شرکت های دولتی است که باید تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مراقب بورس باشید و اجازه ندهید کلاهی که در مؤسسات مالی و اعتباری سر کشور رفت باز هم تکرار شود./

پایان پیام

برچسب ها: علیرضا سلیمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار