کد خبر: ۱۲۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
بانک ملت در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده در رسانه ها و پیام های مشتریان در سامانه های ارتباطی، توضیحاتی را برای آگاهی متقاضیان فروش سهام عدالت از روند واریز وجوه حاصل از فروش سهام ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملت، به استناد وظایف تکلیف شده توسط نهادهای حاکمیتی، بانک ملت در طرح آزادسازی سهام عدالت صرفاً مسئولیت جمع‌آوری درخواست فروش را عهده دار است.
بر این اساس در دستورالعمل های ابلاغی به بانک ها، درخواست فروش سهام عدالت مشتریان باید به صورت روزانه توسط بانک‌ها جمع‌آوری شده و از طریق کارگزاری های طرف قرارداد جهت طی مراحل قانونی و فروش سهام به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال و وجوه مربوطه نیز پس از فروش مستقیماً به حساب ذینفعان واریز شود.
شایان گفتن است، بانک به عنوان تجمیع کننده درخواست های فروش سهام عدالت، در هیچ یک از مراحل فروش و واریز وجوه دخالتی نداشته و از جزییات فرآیند مانند تعداد سهام عدالت هر فرد، مبلغ سهام فروش رفته هر فرد، زمان واریز وجه به حساب ذینفعان و ..اطلاعی ندارد.
طراحی و ایجاد سامانه ای به منظور رفع ابهامات مشتریان و متقاضیان فروش سهام عدالت از جمله درخواست های این بانک از نهادهای ذیربط نیز بوده و یادآور می شود، بانک منفعتی از مبالغ مربوط به فروش سهام عدالت هم وطنان ندارد.
همچنین شماره تلفن ۱۵۶۹-۰۲۱ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت سهام عدالت به سهام داران و متقاضیان فروش این سهام معرفی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: