کد خبر: ۱۲۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان:
بروجرد- مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: سرانه فضای آموزشی استاندارد در شهرستان بروجرد پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نخعی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات نوسازی و تجهیز مدارس بروجرد در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با وجود حسن سابقه تاریخی بروجرد به لحاظ آموزش و پرورش، سرانه فضای آموزشی استاندارد هر دانش آموز در این شهرستان ۳.۱۰ مترمربع است در حالی که این میزان در استان ۵.۳۳ مترمربع است است.

وی با اشاره به ایجاد مجتمع «حیات طیبه» در بروجرد به عنوان یکی از خواسته‌های نمایندگان مجلس، ادامه داد: پروژه حیات طیبه با یک طراحی درست برای کاهش تراکم‌دانش آموزی گام بابرکتی خواهد بود که امید است با تلاش مدیران نوسازی در سطح کلان سامان پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز بروجرد از مجامع فعال است، تاکید کرد: با ابتکار طرح «آجر به آجر» سازمان نوسازی مدارس، دولت نیز برای بهبود فضای آموزشی بیشتر قدم برداشته تا این طرح هم بسامان برسد.

نخعی اظهار داشت: در شرایطی که مدارس ظاهراً بر اثر کرونا تعطیل بودند شاهد افت و وقفه آموزشی بودیم اما خوشبختانه با همت مسئولین آموزش و پرورش در بروجرد ۵.۸ درصد رشد قبولی در امتحانات نهایی را کسب کردیم و هم نمره معدل دانش آموزان یک نمره رشد کرده است.

وی افزود: همچنین در منطقه محروم اشترینان نیز شاهد رشد تحصیلی ۳ درصدی بودیم و ۸۰ صدم نمره رشد میانگین داشتیم.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار