کد خبر: ۱۲۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
از سوی فرمانده انتظامی اهواز اعلام شد؛
اهوازـ فرمانده انتظامی اهواز گفت: در قانون شهرداری مسئول مستقیم مجهز کردن شهر به سیستم مداربسته تعیین شد ولی مجهز شدن شهر اهواز به سیستم مانیتورینگ و نظارت تصویری در این شهر مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن دالوند عصر پنج شنبه در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای به مناسبت روز «خبرنگار» با گرامیداشت یاد خبرنگاران شهید و تبریک روز خبرنگار و عید غدیر، اظهار کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جمعه و تصویرگر زمان خود هستند و آنها برای تأمین یک زندگی مطلوب همواره بین مردم حضور دارند و بیشتر بازگوکننده مشکلات جامعه هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر دغدغه تولید را دارند که تولید امنیت زیرمجموعه اصلی آن است؛ سربازان ویژه تأمین امنیت نیز روانی اجتماعی خبرنگاران هستند.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به اینکه در برخی تنش‌ها خبرنگاران بیشترین تأثیر را در تأمین امنیت روانی داشتند، تصریح کرد: بسیاری از چالش‌ها و تنش‌هایی که امنیت روانی را تحت تأثیر قرار داده است با کمک اصحاب رسانه مدیریت شد.

سرهنگ دالوند با اشاره به اینکه نباید هیچ‌وقت اقدامات ایجابی را فراموش کنیم چرا که گاهی نقش این اقدامات بسیار مؤثرتر از اقدامات سلبی است، افزود: همیشه با اقدامات ایجابی نسبت به اقناع‌سازی اقدام و هرجایی که لازم بوده نیز اقتدار نیروی انتظامی را به عنوان ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌ایم.

وی با بیان اینکه افتخار داریم که هر مأمور نیروی انتظامی ابتدا لباس بسیجی بر تن داشته‌اند، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نیروی انتظامی یار مهربان مقتدر است، بسیجیانی که به اندازه نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت دغدغه دارند.

فرمانده انتظامی اهواز عملکرد این فرماندهی را با وجود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اعتراضات کارگری خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: امسال باند سارقان خودروهای اروندی را دستگیر کردیم و همچنین درصد کشف جرایم به وقوع پیوسته نیز ۸۱ درصد بوده است.

سرهنگ دالوند خبر داد: ۸۰ درصد جرایم خشن (با مؤلفه‌های مختلف از جمله تیراندازی، زورگیری، آدم ربایی و سرقت مسلحانه) نیز در ۱۳۹ روزه امسال کشف شدند.

وی با اشاره به انهدام ۴۰ باند سارقان و تحویل اعضای آن به مراجع قضائی، ادامه داد: سرقت از منازل در امنیت روانی شهروندان تأثیر بسزایی دارد ولی امسال شاهد کاهش ۳۸ درصدی وقوع سرقت از منازل بودیم.

فرمانده انتظامی اهواز با تقدیر از اقدامات خوب پلیس آگاهی اهواز، بیان کرد: انهدام چند باند سارقان حرفه‌ای و همچنین باند تولید و توزیع مشروبات الکی از جمله فعالیت‌های درخشان این پلیس در سطح اهواز است.

سرهنگ دالوند با اشاره به تلاش نیروی انتظامی اهواز برای خلع سلاح افراد دارای سلاح غیرمجاز، اضافه کرد: طی ۱۳۹ روزه امسال ۲۵ درصد افزایش کشفیات سلاح داشتیم.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت عمومی شهروندان، اظهار کرد: شهروندان نباید به مقوله امنیت و رعایت نکات لازم در این زمینه بی‌توجه باشند، آنها باید پیشگیری وضعی داشته باشند؛ در این میان نیروی انتظامی پیشگیری انتظامی مانند تقویت ناوگان خودرویی و موتوری و افزایش گشت‌های پیدا و پنهان را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به تأثیر بالای دوربین‌های مداربسته در پیشگیری از وقوع جرایمی مانند سرقت، گلایه کرد: در قانون شهرداری مسئول مستقیم مجهز کردن شهر به سیستم مداربسته تعیین شده ولی متأسفانه مجهز شدن شهر اهواز به سیستم مانیتورینگ و نظارت تصویری در این شهر مغفول مانده است.

سرهنگ دالوند ادامه داد: تأمین امنیت هزینه دارد و تنها یکی از این هزینه‌ها تقدیم خون جان برکفان نیروی انتظامی است و هیچ ابایی از این موضوع نداریم منتها دیگر نهادها حاضر نیستند حتی هزینه‌های مالی را برای تأمین امنیت داشته باشند در حالی که برای آن ردیف بودجه تعیین شده است.

وی عنوان کرد: از شهروندان اقدامات بازدارنده نمی‌خواهیم ولی اقدامات تأخیری مانند نصب دوربین و استفاده مداوم از قفل‌های ایمن یا حساس و هوشیار بودن نسبت به مسائل اطراف را از آنها انتظار داریم.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به اینکه بیشترین جرم سرقت به عنف با خودروهای مسافربر شخصی انجام می‌شود، بیان کرد: با این وجود متأسفانه مردم همکاری لازم را در این زمینه ندارند و کماکان از این خودروها استفاده می‌کنند؛ همچنین ۱۱۴ سازمان و نهاد در تأمین نظم و امنیت دخیل هستند ولی به محض اینکه اتفاق ناگواری در این زمینه رخ دهد همه به دنبال نیروی انتظامی هستند.

سرهنگ دالوند یادآور شد: مجرمانی که دارای تکرار جرم هستند باید مجازات آنها نیز شدت پیدا کند که متأسفانه برخی مجازات بازدارنده نیستند.

وی در پایان گفت: تشدید مجازات مجرمان حرفه‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد. البته در این بین از حمایت دستگاه قضائی از نیروی انتظامی در استان خوزستان ستودنی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار