کد خبر: ۱۲۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
دادستان کل آمریکا از فیس بوک خواست تا برای برخورد با نفرت پراکنی و ترویج خشونت در این شبکه اجتماعی جدیت بیشتری به خرج دهد و در این زمینه واکنش آنی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، دادستان کل آمریکا با ارسال نامه ای برای مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک و نیز شریل سندبرگ مدیرامور عملیاتی این شرکت از آنها خواست برای مقابله با انتشار اخبار و اطلاعات گام های بیشتری بردارند و اجازه ندهند از پلتفرم فیس بوک برای تحقیر انسان ها استفاده شود.

 

در این نامه تصریح شده آنچه فیس بوک در این زمینه انجام داده تنها آغاز کارهای ضروری است که باید انجام شود. بر اساس بررسی هایی که در آمریکا صورت گرفته بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی ها از وقوع آزار آنلاین در فضای مجازی اظهار نارضایتی کرده اند و افزوده اند با مشکلاتی مانند قلدری مجازی، باج گیری آنلاین و غیره مواجه بوده اند.

پیش از این گاربیر گروئل دادستان کل ایالت نیوجرسی فیس بوک را بزرگترین پلتفرمی نامیده بود که برای نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات دروغین مورد استفاده قرار می گیرد و تصریح کرده بود: فیس بوک اطلاعات غلط و نفرت را در عرض چند دقیقه منتشر می کند و باید با این وضعیت برخورد شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار