کد خبر: ۱۲۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
رسانه های جمعی در جوامع امروزی، نقش حیاتی در رشد و توسعه همه جانبه کشورها، شکل گیری و تنویر افکار عمومی، ارتقای دانش و آگاهی عمومی، تقویت ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم و هدایت و راهبری جامعه دارند.

شاید از همین رو، رسانه ها را طلایه داران جبهه آگاهی، وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و زبان گویای مردم قلمداد می نمایند. با این حال، به زعم قاطبه صاحبنظران حوزه ارتباطات و فرهنگ، وظیفه اصلی رسانه های جمعی، رشد و اعتلای جامعه در عرصه «تفکر و اندیشه» است. مقوله ای که شالوده و بن مایه تمامی رویدادها و وقایع در عرصه های مختلفی همچون فرهنگ، اقتصاد، سیاست، صنعت، هنر و غیره بوده و تا این مهم به وقوع نپیوندد، سایر اثرات و کارکردهای رسانه ها نیز به درستی ایفای نقش نخواهند کرد.

نظام مالیاتی ایران، به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت، به شکل فزاینده ای متاثر از نقش آفرینی و کارکردهای موثر رسانه های جمعی به ویژه در عرصه فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در دوره های مختلف بوده است. بی شک رسانه ها در ایجاد رفتارهای جدید اجتماعی و همچنین همراه سازی مودیان محترم مالیاتی با تحولات و اصلاحات نظام مالیاتی نقشی بی بدیل و بی مانند داشته اند. 17 مردادماه، مصادف با روز خبرنگار، بی تردید فرصتی است ارزشمند و گرانبها برای تجلیل از جایگاه معنوی و سترگ اصحاب قلم و رسانه در مسیر هدایت، آگاه سازی، آموزش، روشنگری و تقویت مولفه های فرهنگی جامعه و همچنین گرامیداشت مقام شامخ شهدای اهل قلم که در راه روشنگری و آگاهی بخشیدن به جامعه، از جان خود گذشتند. ضمن تبریک این مناسبت به عموم خبرنگاران و فعالان حوزه قلم و جهادگران عرصه رسانه، امیدوارم به واسطه حضور پررنگ و فعال خبرنگاران پرتلاش کشور در عرصه فرهنگ‎سازی مالیاتی، آرزوی دیرینه اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی محقق و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر درآمدهای پایدار و درون‎زا، بیش از پیش هموار گردد.
.
.

نام:
ایمیل:
* نظر: