کد خبر: ۱۲۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 5 روز آینده در شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز و فردا در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدت بیشتری دارد و گرد و خاک رخ می دهد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدت بیشتری دارد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در چهار روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت که بارش در جنوب شرق سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در چهار روز آینده رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم داشت

وی ادامه داد: همچنین در چهار روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود و تنگه هرمز امروز و فردا و خلیج فارس روز دوشنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

اصغری ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در غرب سواحل خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود و روز سه‌شنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران روز یکشنبه ۱۹ مرداد صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد 18 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 26 درصد است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار