کد خبر: ۱۲۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
فرماندار زنجان گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی امسال مراسم یوم‌العباس (هشتم محرم) و یازدهم محرم زنجانی‌ها برگزار نخواهد شد.

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بر رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید و اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در ماه محرم تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

فرماندار زنجان گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی امسال مراسم یوم‌العباس (هشتم محرم) و یازدهم محرم (دسته زینبیه) برگزار نخواهد شد.

وی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده نه تنها مراسم یوم‌العباس (هشتم محرم) و یازدهم محرم (دسته زینبیه)، بلکه هیچ دسته عزاداری برگزار نخواهد شد؛ یعنی امسال دسته‌روی در زنجان را شاهد نخواهیم بود.

عسگری ادامه داد: بر همین اساس امسال به هیچ هیأت عزاداری اجازه تردد داده نشده است و هیأت‌ها هم ملزم به رعایت این شرایط هستند.

فرماندار زنجان تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری سایر مراسمات ماه محرم نیز ضوابط خاصی تعیین شده است که فردا اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، مردم پایتخت شور و شعور حسینی در روز هشتم محرم‌ و در آستانه روز تاسوعا، از محل حسینیه اعظم ‌در قالب دسته بزرگ حسینیه اعظم زنجان با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت به سمت آستان مقدس حضرت سید ابراهیم(ع) حرکت می‌کنند.

دسته عزاداری حسینیه اعظم نه فقط برای زنجانی‌ها بلکه برای همه شیفتگان مکتب حسینی از سراسر کشور مأوایی شده است تا در عزاداری ساده و با شکوه روز هشتم محرم، در اجتماع عظیم خود ندای لبیک یا حسین سر دهند.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار