کد خبر: ۱۲۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون از سال ۲۰۱۷ تاکنون در صدر فهرست ثروتمندترین‌ها در جهان قرار دارد ولی شرکت آمازون تنها منبع درآمد وی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جف بزوس برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ به فهرست ۱۱۰ فرد ثروتمند جهان مجله فوربز راه پیدا کرد در آن زمان ثروت وی به ۸.۲ میلیارد دلار رسیده بود و در سال ۲۰۱۵ با افزایش ثروت وی به ۵۸.۴ میلیارد دلار بزوس به ۵۰ نفر اول این فهرست راه پیدا کرد.

سرانجام جف بزوس در سال ۲۰۱۷ توانست از بیل گیتس پیشی بگیرد و به رتبه ثروتمندترین فرد در دنیا دست پیدا کند و تاکنون نیز توانسته است این مقام را حفظ کند؛ ثروت وی در اوریل سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱۷.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مادر جف در حالی که جف ۵ سال بیشتر نداشت برای رهایی از بی‌خانمانی با یک مهاجر کوبایی به آمریکا مهاجرت کرده بود و جف بزوس پس ازدواج مادرش به فرزندخواندگی گرفته شد و پدرخواندهٔ جف پس از پایان تحصیل در شرکتی به نام اکسون به عنوان مهندس آغاز به کار کرد.

جف در رشته علوم رایانه و مهندسی برق در دانشگاه پرینستون در سال ۱۹۸۶ به عنوان دانشجوی ممتاز از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به فکر ساخت یک وبگاه برای معرفی عناوین کتاب‌ها افتاد.

جف نام  ورد و طلسم را برای وبگاه برگزید اما دوستانش او را متقاعد ساختند که این نام مناسبی نیست و سرانجام نام آمازون را برگزیدند که برگرفته از رود آمازون بزرگترین رود جهان است و جف نیز باور داشت که وبگاه کوچکش روزی به بزرگترین کتابخانه جهان بدل خواهد شد.

شرکت آمازون در ابتدا با عنوان فروشگاه کتاب مشهور شد اما بعدها اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود و اکنون نیز طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند که از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی، کیف، کفش و انواع لباس را در بر می‌گیرد.

آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد.

در حال حاضر جف بزوس بزرگترین سهام دار شرکت آمازون است و ۱۶ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد؛ خانواده بزوس نیز از طریق سهام آمازون یک شرکت که در زمینه آموزشی فعالیت می کند را راه اندازی کرده اند که ۱۱ میلیون دلار برای آغاز به کار این شرکت هزینه کرده اند.

از میان دیگر دارایی های بزوس که وی از آن طریق کسب درآمد می کند می توان به شرکت بلو اُرجین اشاره کرد که یک شرکت آمریکایی خصوصی فعال در زمینه هوافضا است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار