کد خبر: ۱۲۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد
«اردشیر سعدمحمدی» با بیان این‌که خوشبختانه شرایط فروش شرکت در حال حاضر به‌گونه‌ای است که اکنون از تولید جلوتر هستیم، گفت: در حال حاضر صادرات ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت مس  همچنین با اشاره به میزان فروش شرکت مس در چهارماهه نخست امسال افزود: شرکت مس در طول این مدت 9150 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته و گزارش آن در کدال هم موجود است. این میزان فروش نشان می‌دهد شرکت مسیر خود را به درستی طی می‌کند و خوشبختانه اکنون دغدغه‌ای از نظر فروش نداریم.

وی با تاکید بر این‌که شرکت مس مسیر خوبی را از نظر رفتار حرفه‌ای طی می‌کند، عنوان کرد: در بحث تولید مفتول، تاکید ما بر این است که شرکت مس نباید به هیچ عنوان از بازار مفتول خارج شود. شرکت مس می‌تواند به ازای هر تن محصول 200 دلار افزایش درآمد در مفتول داشته باشد.

مس؛ مقصد سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران به صنایع مس روی آورده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه صنایع مس در حال حاضر در کشور در مسیر خوبی قرار دارد و باید صنعت مس در کشور شناسانده شود که یکی از روش‌های شناساندن این صنعت، ورزش است.

وی در ادامه با تبریک صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر، اظهار داشت: صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر شادی و سرور خاصی را به مردم هدیه داد. همچنین مطرح شدن نام مس رفسنجان در کشور، شخصیت و برند‌ مس را در جامعه به نمایش می‌گذارد. امیدواریم این تیم حضوری ارزشمند در لیگ برتر داشته باشد.

تلاش برای حفظ دارایی‌های صندوق بازنشستگی مس

سعدمحمدی همچنین به وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت مس اشاره و بیان کرد: برنامه‌ای که درباره صندوق داشتیم تبدیل آن به یک امور بود که خوشبختانه اقدامات لازم در این زمینه در حال اجراست. تمام سعی ما بر این است که در مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که در شهریورماه برای افزایش سرمایه تشکیل می‌شود بتوانیم بحث صندوق را نهایی و قانونی کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به روند برگزاری مجمع عادی شرکت در تیرماه نیز اشاره کرد و گفت: در تیرماه مجمع خیلی خوبی برگزار شد و خوشبختانه تمام درخواست‌هایی که در مجمع داشتیم مورد موافقت سهامداران قرار گرفت که این به‌خاطر عملکرد خوب مس بود.

برنامه‌ریزی برای مقابله با دور جدید کرونا

سعدمحمدی برنامه‌ریزی برای خرید موارد مورد نیاز شرکت مس در زمینه مقابله با بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیاتی که از بیماری کرونا در این مدت شکل گرفته است باید مکتوب شود تا از این پس مجبور به گرفتن تصمیمات آنی نباشیم و بتوانیم با برنامه‌ریزی در خصوص این بیماری اقدام کنیم.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های آتی برای جذب نیرو در‌ شرکت مس، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، عملاً امکان برگزاری آزمون وجود ندارد اما اگر شرایط اجازه دهد، برای این کار را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ضرورت ادامه توسعه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس در شرایط کنونی کشور نقش بسیار تاثیرگذاری در اقتصاد دارد و تلاش همکاران ما در مجتمع‌ها باید بیشتر شود تا جهش تولید و رونق اقتصادی بیش از پیش محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر اکتشافات ما شرایط بسیار خوبی دارد به‌طوری‌که سال گذشته نزدیک به 530 میلیون تن ذخیره جدید اکتشاف شده و خوشبختانه خبرهای خوبی در زمینه اکتشافات در راه است.
سعدمحمدی در ادامه با تاکید بر این‌که در طرح‌های توسعه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد ادامه داد: طرح‌های توسعه که توجیه اقتصادی داشته باشند را عملیاتی خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار