کد خبر: ۱۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: حدود ۱۸۰ هزار ظرفیت جدید در این دانشگاه برای ورود دانشجویان مهارتی ایجاد شده است.

فراهم کردن ظرفیت ۱۸۰ هزار نفری برای دانشجویان نو ورودابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید به ظرفیت این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس آمایش‌های آموزش عالی و مهارتی تصمیم به ساماندهی برخی از رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای گرفتیم.

او افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش عالی و مهارتی تابع قواعد خاصی مانند فراهم کردن زمینه‌های اشتغال، افزایش بهره وری و ... است که همین عامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه عملی از دانشگاه‌های نظری جدا می‌کند.

صالحی عمران تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی را مبنای توجه و توسعه قرار می‌دهد که مطمئن باشد ورود بهتر افراد به بازار کار و در نهایت اشتغال را فراهم می‌کند؛ بنابراین برای گسترش این دانشگاه در استان‌ها ارزیابی‌هایی به عمل آمده است تا هم با حذف و هم با اضافه کردن برخی از رشته‌ها دانشجویان را برای اشتغال در آینده راهنمایی کنیم.

اضافه شدن کد رشته‌های جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای

او با بیان اینکه حدود ۱۶۰ رشته در مقطع کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای حذف شده است، تاکید کرد: ۱۶۱ کد رشته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقطع کاردانی اضافه شده است. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲۴ کد رشته حذف و ۱۱۲ رشته اضافه و در مقطع کارشناسی پیوسته ۱۹ کد رشته محل جدید اضافه شده است تا با انجام این کار تواضع اجتماعی و وضعیت بازار کار فارغ التحصیلان را ساماندهی کنیم. باید بگویم که این فعالیت دانشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

صالحی عمران ادامه داد: معتقد هستیم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید رشته‌های مناسب و درست را انتخاب کند تا رشته‌هایی که با اطمینان زیاد باعث جذب فارغ التحصیلان به بازار کار می‌شوند یا اشتغال ایجاد می‌کنند و تواضع اجتماعی خوب برای آن کار ایجاد می‌شود یا در راستای ادامه آموزش‌های متوسطه، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای هستند توسعه یابند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره ظرفیت دانشگاه برای جذب ورودی‌های جدید در سال ۹۹ گفت: در زمینه جذب دانشجویان نو ورود به دانشگاه فنی و حرفه‌ای طرفیت‌های بسیار خوبی ایجاد شده است. در دوره کاردانی حدود ۱۲۴ هزار، در دوره کارشناسی ناپیوسته ۵۷ هزار و در دوره کارشناسی پیوسته ۱۲۰۰ نفر در سال ۹۹ به دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌پیوندند، یعنی حدود ۱۸۰ هزار ظرفیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان مهارتی ایجاد شده است.

صالحی عمران اظهار کرد: آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ترم جدید به صورت ترکیبی یعنی حضوری و غیر حضوری یا مجازی خواهد بود، البته تصمیم گیری ما بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد. در صورت سفید بودن وضعیت استان‌ها به صورت حضوری و در صورت نامساعد بودن شرایط تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

فنی و حرفه‌ای

او گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمادگی برگزاری هر دو حالت مجازی و حضوری کلاس‌ها را دارد. اگر شرایط کرونا همچنان ادامه پیدا کند طبیعی است که آموزش‌ها هم در ترک تحصیلی جدید الکترونیکی خواهند بود و این روش برای دانشجویان نو ورود هم به علت مهم بودن سلامت جسمانی دانشجویان به همیت صورت تحقق خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار