کد خبر: ۱۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم گفت: نظام آموزشی کشور باید هم راستا با شرایط کرونا در شیوه آموزش خود بازنگری کند.

 علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران درباره معلق نگه داشتن سیستم آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها به‌خاطر پایداری شرایط کرونا اظهار کرد: این مسئله آسیب جدی به کشور وارد می‌کند و آموزش سلامت محور باید راهبرد نظام آموزشی کشور در شرایط کنونی شود.

وی تدوین الگوی آموزشی متناسب با وضعیت جدید را ضروری دانست و افزود: رویکرد آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح و تغییر است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر توجه اساسی به آموزش‌های مجازی و آنلاین یادآور شد: این شیوه با رفع معایب احتمالی برای اعتلای نظام آموزشی کشور راهگشا است.

وی با اشاره به تجربه موفق دانشگاه‌های باز در برخی کشورهای پیشرفته خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور کشور ما نیز در این زمینه کارنامه موفقی دارد که می‌تواند الگوسازی کند.

کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت باز تولید محتوای کیفی دروس در دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس شرایط نوین یادآورشد: غنی‌سازی و کاربردی کردن محتوای دروس باید موجب ارتقا خروجی نظام آموزشی شود.

وی با انتقاد از گستره نامتوازن مدارس غیرانتفاعی در کشور خاطرنشان کرد: هدف عمده قانون‌گذار از ابداع شیوه غیرانتفاعی در آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی بود که این مهم تحقق نیافته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی توجه به رعایت عدالت در نظام آموزشی را یادآور شد و افزود: باید با نگاه اصولی به طرح آمایش سرزمین از توزیع نامتوازن و ناهمگون واحدهای آموزشی دولتی و خصوصی در وزارت علوم و آموزش و پرورش جلوگیری شود.

وی با تاکید بر عزم قاطع مجلس یازدهم برای رفع چالش‌های نظام آموزشی کشور، از همه نخبگان و فرهیختگان مرتبط با وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش خواست تا طرح‌ها و دیدگاه‌های خود را در این ارتباط با مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح کنند‌.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار