کد خبر: ۱۲۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
مديرعامل صندوق تامين خسارت‌هاي بدني با بيان اينکه سالانه در حوادث رانندگي 17 هزار نفر کشته و 350 هزار نفر مجروح مي‌شوند، اعلام کرد که اين صندوق 17 درصد از کل خسارت‌هاي جاني کشور را پرداخت مي‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي صندوق تامين خسارتهاي بدني کشور ، مجمع عمومي سالانه صندوق تامين خسارت‌هاي بدني با حضور عباس معمارنژاد، نماينده وزير امور اقتصادي و دارايي و به عنوان رئيس مجمع عمومي، سليماني رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران، اميرآبادي فراهاني عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ساير اعضاي مجمع عمومي، پيمان نوري معاون دادستان کل کشور و اعضاي هيأت نظارت و با قرائت دستور جلسه توسط رياست مجمع در محل صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني برگزار شد و عملکرد صندوق در راستاي اجراي بخشي از يکي از استراتژي‌هاي هشتگانه تدويني، تحت عنوان تقويت انضباط مالي و اقتصادي براي صندوق در سال 1398 مورد تأييد و تقدير اعضاي مجمع قرار گرفت.
براي ششمين سال متوالي صورت‌هاي مالي منتهي به 29 اسفند 98 صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني بدون هرگونه بند شرط و شفاف مورد تصويب مجمع عمومي قرار گرفت.
(غلامرضا سليماني) رييس کل بيمه مرکزي به عنوان عضو مجمع عمومي صندوق، از عملکرد بسيار مطلوب اين صندوق در صنعت بيمه به عنوان نهاد پشتيبان و مکمل خدمات بيمه‌اي تقدير کرد و گفت: صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني امروز توانسته است اعتماد و اطمينان جامعه به شرکت‌هاي بيمه‌اي را افزايش دهد.
وي ادامه داد: حتي در صورت وجود مشکل براي شرکت‌هاي بيمه در حوزه خسارات جاني اين صندوق با قدرت قادر به پشتيباني از گروه هدف خود خواهد بود و اين مايه مباهات صنعت بيمه کشور است که چنين نهادي قوي با مديريت علمي در کنار صنعت بيمه ايفاي نقش مي‌کند.
به گفته سليماني، صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني در حوزه فرهنگ‌سازي و ايجاد بستر پوشش بيمه‌اي براي موتورسيکلت‌ها، ماشين‌آلات کشاورزي و ساير وسايل نقليه فاقد بيمه نامه نيز در چندين مرحله بسيار مؤثر عمل کرده و موجب ايجاد پوشش بيمه‌اي براي 2600 موتور سيکلت، 130 هزار ماشين‌آلات کشاورزي و 1700 خودروي کارگاهي شده است.
(علي جباري) مديرعامل صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني نيز ضمن قدرداني از اعضاي مجمع عمومي و همراهي هيأت نظارت صندوق در به دست آوردن عملکرد مطلوب و گزارش شفاف حسابرس و بازرس قانوني گفت: خدا را سپاس که به ما توفيق داد، در سال 1398 در ايفاي نقش خود به عنوان نهاد تخصصي بيمه‌اي، مکمل صنعت بيمه و شرکت‌هاي بيمه‌گر و يکي از سه رکن حاکميت در صنعت بيمه سربلند شويم و به گروه هدف 30 هزار نفره خود که عمدتاً در پوشش زيان ديدگان، بيمه گذاران و قربانيان و مقصرين سوانح رانندگي هستند خدمت کنيم.
وي افزود: از صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني امروز به عنوان يکي از 10 مجموعه برتر کشور در حوزه عملکردي و شفافيت در کارکرد از منظر صاحب‌نظران حرفه‌اي ياد مي‌شود چراکه امروز براي ششمين سال پياپي علاوه بر اينکه به اهداف و برنامه‌هاي خود در دو حوزه حمايت از قربانيان حوادث رانندگي و شناسايي و وصول منابع مالي دست يافته ايم، شاهد گزارش حسابرس و بازرس قانوني صندوق مبني بر گزارش شفاف و بدون بند بوده که اين نيز عملکرد مطلوب صندوق را تأييد مي‌کند.
جباري در ادامه با اشاره به نقش‌هاي قانوني واگذار شده به صندوق به عنوان يک نهاد عمومي - حاکميتي گفت: صندوق داراي وظايف چهارگانه اي در حوزه‌هاي مهمي چون وظيفه تخصصي قانوني، وظيفه حاکميتي وظيفه فرهنگي و وظيفه اقتصادي بيمه‌اي است که صندوق تأمين خسارتهاي بدني را به نهاد تخصصي بيمه‌اي تبديل کرده که به عنوان نهاد تکميل کننده چرخ خدمات صنعت بيمه کشور خدمت مي‌کند.
وي با اشاره به آمار بالاي تصادفات و کشته شدگان حوادث رانندگي در کشور گفت: سالانه 17 هزار نفر کشته و 350 هزار نفر مجروح حوادث رانندگي داريم که از اين گروه حدود 30 هزار نفر نيروي مولد جامعه دچار قطع نخاع و معلوليت دائمي مي‌شوند و مديريت اين وضعيت، چارچوب و ضوابط خاصي را مي‌طلبد که مجموعه صنعت بيمه و صندوق در کنار يکديگر مشکلات اقتصادي اين معضل را حل مي‌کنند. در همين رابطه صندوق به تنهايي حدود 17 درصد خسارت جاني صنعت بيمه کشور را پرداخت و 27 شرکت بيمه‌اي، باقيمانده اين خسارت را در قبال فروش بيمه نامه شخص ثالث تأمين مي‌کند.
مديرعامل صندوق خسارت‌هاي بدني يادآور شد: در کنار حمايت از زيان ديدگان حوادث رانندگي به عنوان عملکرد اصلي صندوق، آزادسازي و يا جلوگيري از زنداني شدن حدود 8 هزار و 600 نفر از رانندگان و مقصرين تصادفات رانندگي نيز حاصل شده به‌طوري که امروز حتي يک نفر زنداني تصادفات در زندان‌هاي کشور وجود ندارد.
جباري در ادامه، اجراي سامانه ماده 32 قانون بيمه شخص ثالث با همکاري بانک ملي ايران براي سهولت در دريافت خسارت بيمه شخص ثالث، کاهش روند بررسي پرداخت خسارت به حدود 6 روز از زمان تکميل پرونده، ايجاد بستر اقتصادي جهت ترغيب رانندگان به خريد بيمه شخص ثالث از طريق بخشودگي جرايم براي موتورسيکلت‌ها ماشين آلات کشاورزي و خودروهاي سنگين کارگاهي فاقد بيمه نامه، استمهال اقساط مقصرين حوادث رانندگي در استان‌هاي سيل‌زده را از ديگر اقدامات اين صندوق در سال‌هاي اخير اعلام کرد.
در ادامه «عباس معمارنژاد» رئيس مجمع عمومي صندوق با اشاره به عملکرد مطلوب صندوق در چند سال اخير و کسب بازدهي مناسب با وجود محدوديت‌هاي قانوني، اصلاح پرتفوي سرمايه‌گذاري‌ها و تقويت حوزه فناوري اطلاعات اين سازمان، گفت: امروز مي‌توان صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني را نهادي پويا مؤثر و کارآمد در حوزه صنعت بيمه برشمرد و در کتب که در بسياري از شاخص‌هاي عملکرد در مقايسه با سنوات گذشته و سازمان‌هاي مشابه نتايج بسيار خوبي را کسب کرده‌اند.
همچنين «احمد اميرآبادي فراهاني» عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و عضو ناظر مجمع عمومي صندوق گفت: ما امروز در صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني که ساختار قانوني اين صندوق متشکل از نمايندگان سه رکن اساسي حاکميت يعني قوه مجريه، قوه قضائيه و قوه مقننه هست، نگرش جامع حاکميت در توجه به اين نهاد و اهميت نقش گذاري اين سازمان در حوزه خدمات به گروه هدف را نشان مي‌دهد.
وي از اقدامات مؤثر و به موقع صندوق در حمايت از افراد جامعه مانند کاهش طول دوره رسيدگي، تأسيس شعبه صندوق در مراکز استان‌ها، اقدامات صورت گرفته در ايجاد زمينه‌هاي فرهنگي و اقتصادي در ترغيب رانندگان فاقد بيمه‌نامه به خريد پوشش بيمه‌اي، فرهنگ‌سازي رسانه‌اي و همچنين توجه ويژه به وضعيت اقتصادي مقصرين حوادث رانندگي در امر پيگيري وصول خسارت پرداختي قدرداني کرد.
(پيمان نوري) معاون دادستان کل کشور نيز به عنوان عضو مجمع عمومي و نماينده دادستان کل کشور با اشاره به عملکرد بي‌بديل صندوق در امر اجراي قانون به عنوان يک سازمان قانونمند و ارائه کننده خدمت به گروه هدف گفت: ما براي ششمين سال پياپي با وجود ارائه خدمت به حدود 27 هزار نفر در سال و گردش عملياتي مالي بسيار بالا شاهد گزارش شفاف و بدون بند حسابرس و بازرس قانوني صندوق بوديم که اين امر شفافيت عملکردي اين سازمان را به عنوان مهمترين شاخص يک سازمان پويا معرفي مي‌کند.
در بخش ديگري از مجمع سيدمحمد کريمي دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران گفت: امروز شاهد هستيم که همه آحاد جامعه و نمايندگان مردم و دولت بر خدمت‌رساني مطلوب صندوق تاکيد دارند و اين نتيجه تعامل، همکاري و تلاش مستمر و با برنامه اين مجموعه سازماني در راستاي دستيابي به اهداف تعيين شده در قانون است.
همچنين جولايي مديرعامل ستاد مردمي ديه کشور گفت: امروز با تلاش مستمر همکاران صندوق حتي يک زنداني تصادفات رانندگي در سطح زندان‌ها نداريم و امروز شاهد نظم و انضباط کاري و فکري در مجموعه برنامه‌هاي صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني هستيم که شفافيت عملکردي فعلي ناشي از تلاش و برگزاري جلسات مستمر و بي‌وقفه اعضاي هيئت نظارت مديريت صندوق و مجموعه همکاران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: