کد خبر: ۱۲۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی گفت: نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی در کشور ما بازاری ۶ هزار میلیارد تومانی را داراست و با اتفاقاتی که از شروع جریان ایران نوشت افتاد، سعی شد با مردم ارتباط مستقیم برقرار شود و از سال ۹۵ آمار واردات نوشت‌افزار از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است

جشنواره سراسری نوشت افزار ایرانی_اسلامی، «ایران نوشت» صبح امروز ۱۹ مردادماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی_ اسلامی افتتاح شد، در این مراسم ۵۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی در قالب پویش ملی «مشق احسان» به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با همکاری مجمع نوشت افزار ایرانی_ اسلامی ارسال شد.
در ابتدای این مراسم محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی گفت: مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی از سال ۹۱ با مشکلات و چالش‌ها در زمینه نوشت‌افزار ایرانی شروع به کار کرد. در آن زمان بیش از ۹۰ درصد نوشت‌افزار موجود در بازار خارجی بودند و تولیدکنندگان ایرانی توان رقابت نداشتند و هیچ محتوای مناسبی با فرهنگ ایرانی وجود نداشت و ما در آن زمان در ابتدا با دو مجموعه شروع کردیم، اما حالا بیش از ۱۰۰ تولیدکننده با طرح و تولید ایرانی مشغول به فعالیت هستند.
یقینی گفت: نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی در کشور ما بازاری ۶ هزار میلیارد تومانی را داراست و با اتفاقاتی که از شروع جریان ایران نوشت افتاد، سعی شد با مردم ارتباط مستقیم برقرار شود و از سال ۹۵ آمار واردات نوشت‌افزار از ۹۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است و البته یکی از علت‌ها این است که بعضی از اقلام مشابه داخلی ندارند و ما هنوز در بعضی محصولات مثل مداد اتود، روان نویس، پانچ، قیچی‌های اداری و ... مشابه ایرانی نداریم.
مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی - اسلامی ادامه داد: ۷ هزار نفر مستقیم و ۱۰ هزار نفر غیر مستقیم در بازار نوشت‌افزار فعالیت دارند و ۱۵ هزار فروشگاه در این راستا فعالیت می‌کنند البته در این راستا نیازمند همکاری وزارت صمت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از بعد فرهنگی نوشت افزار باید گفت که دانش‌آموزان در طول ۱۲ سال تحصیل روزی حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت با نوشت افزار دست به کار هستند و الگو پذیری بالایی در این ۱۲ سال دارند و تحقیقات نشان داده است که کودکان به دلیل این ارتباط بسیار زیاد از نوشت افزار‌ها تاثیرپذیرند و از لحاظ بازارسازی فرهنگی، نوشت افزار از پرگردش‌ترین محصولات است.
محمد یقینی گفت: پیش از ایران نوشت و تولید نوشت افزار ایرانی_اسلامی تولیدگنندگان ایرانی برای فروش محصولات خود از برند‌های تقلبی غیر ایرانی استفاده می‌کردند، اما حال با افتخار از برچست تولید شده در ایران استفاده می‌کنند و این یعنی جریان ایران نوشت توانست تولید ایرانی را از یک ضد ارزش به ارزش تبدیل کند و تولیدکنندگان متعددی به ایجاد برند ایرانی اقدام کردند.
از رونمایی نوشت افزار مدافعان سلامت تا بررسی مُهر استاندارد آموزشی بر لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی / یقینی: 40درصد بازار نوشت‌افزار ایرانی است
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی_اسلامی با اشاره به شیوه برگزاری این دوره از جشنواره ایران نوشت با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: نمایشگاه ایران نوشت ۷ سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، اما سبد نوشت‌افزار تعطیل‌بردار نیست و از همین جهت جشنواره سراسری ایران نوشت را شروع خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این جشنواره محصولات ایرانی_اسلامی از طریق چند فروشگاه اینترنتی و فروشگاه‌ای محلی سراسر کشور که تمایل به فروش نوشت‌افزار ایرانی_اسلامی دارند به فروش می‌رسند و تمام اطلاعات این فروشگاه‌ها در سایت ایران‌نوشت ثبت و موجود است.
مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: مجموعه نوشت‌افزار از فعالیت‌های پویش‌های مختلف برای مناطق محروم سعی دارد ۵۰۰ هزار بسته فرهنگی نوشت‌افزار را با کمک مردم و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) میان مردم توزیع کند.
محمد یقینی گفت: معمولا در زمان برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، فروشگاه‌ها قشر مظلومی هستند و همیشه معترض بودند و این جشنواره فرصت مناسبی است برای این افراد که نقش اصلی را در چرخه فروش نوشت افزار ایفا می‌کنند تا بتوانند در سراسر کشور خدمت بگیرند.
وی افزود: در کنار فروشگاه‌ای اینترنتی و فروشگاه‌های محلی، ۲۵ فروشگاه تخصصی ایران نوشت نیز به صورت تخصصی محصولات ایران نوشت را عرضه خواهند کرد.
یقینی اظهار داشت: امسال تمرکز مجمع و تولیدکنندگان در ایجاد طرح‌هایی با محتوای کرونا ارج نهادن به مقام حوزه سلامت در محصولات دفتر، کیف و… است و به عنوان اولین سال تحصیلی طرح‌هایی را درباره حاج قاسم سلیمانی داشته‌ایم که امیدواریم در این راه قدم‌های بهتری برداریم.
وی اظهار داشت: پلتفرم مشترکی راه‌اندازی شد تا کسانی که محتوایی ایرانی تولید می‌کنند در این پلتفرم هم می‌توانند وارد شوند که اثرگذاری این فعالیت در حوزه نوشت‌افزار چندین برابر می‌شود.
از رونمایی نوشت افزار مدافعان سلامت تا بررسی مُهر استاندارد آموزشی بر لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی / یقینی: 40درصد بازار نوشت‌افزار ایرانی است
در ادامه این مراسم علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: سومین سال است که در راستای حمایت از کالای ایرانی وظیفه داریم و اقدامات خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: نوشت‌افزار‌ها بزرگترین مسئولیت را در میان کالا‌های ایرانی بر عهده دارند و وقتی دانش‌آموز شروع تحصیل از یک قلم به یک کالای ایرانی استفاده می‌کند بهره‌مندی از کالای ایرانی در نهاد این فرد ایران نهادینه می‌شود.
مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما هم در شبکه شاد به معرفی فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار‌های ایرانی پرداختیم و برای چهار گروه اولیاء، دانش آموزان، مدیران و همکاران فرهنگی وظیفه تعیین کردیم تا برای همه اهمیت استفاده از نوشت افزار ایرانی مهم شود و این موضوع در دو قرارگاه در آموزش و پرورش مورد توجه است که یکیچ قرارگاه در معاونت پرورشی و دیگری در معاونت پشتیبانی است و در آموزش و پرورش مقرر است که از هیچ کالای خارجی استفاده نشود چراکه در معاونت پرورشی وظیفه ما فرهنگ‌سازی است.
در ادامه محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در مراسم آغاز به کار جشنواره سراسری ایران نوشت اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش می‌توانیم از لوازم‌التحریر اسلامی ـ ایرانی حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات حمایتی از طریق مُهر استاندارد آموزشی است، گفت: دفتر استاندارد آموزشی در اداره‌کل انتشارت و فناوری آموزشی وجود دارد که کیفیت و محتوا را بررسی کرده و در صورت تأیید، مُهر استاندارد می‌زند.
محمدی افزود: وقتی محصولی مُهر استاندارد آموزشی داشته باشد، می‌تواند وارد مدرسه شود و همچنین ما می‌توانیم این محصولات را در مجلات رشد هم وارد کنیم.
از رونمایی نوشت افزار مدافعان سلامت تا بررسی مُهر استاندارد آموزشی بر لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی / یقینی: 40درصد بازار نوشت‌افزار ایرانی است
در پایان نیز لوازم التحریر ایرانی - اسلامی با طرح‌های تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان سلامت رونمایی شد.لازم به ذکر است جشنواره سراسری ایران‌نوشت از امروز ۱۹ مردادماه افتتاح و تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: