کد خبر: ۱۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

مجتبی یوسفی

عضو کمیسیون عمران مجلس

خوشبختانه طرح اخذ مالیات از خانه های خالی با رای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد. وضعیت آشفته بازار مسکن و افزایش چندین برابری قیمت رهن و اجاره و فروش موجب شد که نمایندگان مجلس یازدهم اقدام به تدوین بسته تقنینی برای مدیریت این حوزه کنند که طرح مالیات از خانه های خالی یکی از محورهای این بسته محسوب می شود. بی شک مسکن یکی از جدی ترین گزینه هایی است که نیازمند بررسی همه جانبه و ارایه راهکار مناسب است که به نظر می رسد دولت تاکنون بی تفاوت بوده است این در حالی است که برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی بازار مسکن، دولت باید لایحه ارائه کند.

هنگامی که دولت بی تفاوت باشد، باید مجلس این حساسیت را به دولت منتقل کند، به همین دلیل با توجه به عملکرد دولت، مجلس خود وارد عمل شد. تاسف آور است که وقتی به عملکرد دولت نگاه می کنیم، کارنامه خوبی مشاهده نمی شود. دولت در ۶ سال اخیر هیچ اقدامی برای مدیریت و ساماندهی بازار مسکن صورت نداد و این مسئله موجب بروز مشکلات کنونی در این حوزه شد، البته وزیر جدید راه و شهرسازی اقدام خوبی را صورت داده است. از طرف دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز طرح جهش تولید انبوه مسکن را طراحی کردند که با تصویب و اجرای آن بخش قابل توجهی از کمبود کنونی بازار مسکن رفع خواهد شد. با اجرای این طرح، به حوزه تولید انبوه، ارائه ارزان قیمت مصالح ساختمانی و ارائه تسهیلات کم سود توجه جدی می شود.

نکته مهم تحت فشار قراردادن محتکران مسکن است. طرح مالیات از خانه های خالی بخشی از مشکلات کنونی بازار مسکن را حل خواهد کرد، اما اقدام نهایی برای رفع مشکلات این حوزه، نیازمند تصویب طرح تولید انبوه مسکن است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار