کد خبر: ۱۲۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
80 هزار باب خانه مسکونی روستایی در استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه 2هزار میلیارد تومانی برکت قرار گرفت.

با هدف ایجاد چتر حمایتی برای ساکنین آسیب‌پذیر مناطق محروم روستایی و توسعه فرهنگ بیمه در این مناطق و با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان شمالی، 80 هزار خانه مسکونی روستایی این استان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی برکت تا سقف 20 هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت قرار گرفت.
احمد طالبی مدیرعامل بیمه برکت در توضیح مفاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، تعداد 80 هزار باب منزل مسکونی روستایی استان خراسان شمالی با سرمایه 250 میلیون ریال به ازای هر باب خانه، در قبال خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل و طغیان آب، زلزله، طوفان، تندباد و گردباد، آتشفشان، رانش و فرونشست زمین به مدت یک‌سال تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته است.
مدیرعامل بیمه برکت با اشاره به تجربه‌های موفق گذشته در پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی روستایی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، پس از تجربه موفق خود در پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی روستایی استان‌های خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی منازل مسکونی روستایی استان خراسان شمالی اقدام نموده است.
وی افزود: بنیاد برکت نیز با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود و جهت تسهیل در اجرایی شدن این موضوع مهم، در پرداخت حق بیمه بیمه‌نامه‌های صادره با استانداری خراسان شمالی مشارکت می‌نماید.
طالبی یادآور شد: پیش از این نیز با حمایت بیمه‌ای از روستاهای استان‌های خوزستان و لرستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام، 143 هزار منزل در استان خوزستان و 75 هزار منزل در استان لرستان تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: بیمه برکت در حادثه سیل فروردین‌ماه سال 1398 با پوشش منازل مسکونی روستایی استان‌های خوزستان و لرستان، مقدمات پرداخت خسارتی بالغ بر 270 میلیارد ریال خسارت را به سیل‌زدگان فراهم کرد که سهم هر استان به ترتیب 122 و 148 میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل بیمه برکت در پایان تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام به منظور محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح زندگی، برقراری عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخوردار تا به امروز روستاهای هفت استان محروم کشور را تحت پوشش بیمه آتش سوزی برکت قرار داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: