کد خبر: ۱۲۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان:
همدان-رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان باتاکید بر خودداری از مداخله اجرایی در پروژه‌های شهری و اتلاف وقت شهروندان، گفت: ۳ سال معطلی در اجرای سایت موزه میدان امام(ره) همدان پذیرفتنی نیست.

سید مسعود عسگریان در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اجرای پروژه سایت‌موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) همدان، گفت: مطرح شدن اجرای این طرح نباید صرفاً به عنوان یک طرح جامانده برای شهرداری لحاظ شود.

عسگریان اظهار کرد: مقرر شده بود اداره کل راه و شهرسازی استان همدان عملیات اجرایی این طرح را با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرایی کند که با صرف هزینه یک میلیارد تومانی، متأسفانه کار اجرایی را رها کرده در حالی که برای سال جاری، اعتباری ندارد و نقشه‌های طرح نیز به تازگی تهیه شده است.

وی افزود: شهرداری به دلیل عدم اتمام اقدامات عملیاتی پروژه سایت‌موزه از سوی دستگاه اجرایی راه و شهرسازی، به اجبار باید این پروژه را به اتمام برساند.

عسگریان گفت: اگر ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و راه و شهرسازی در حوزه اجرای این طرح شهری اینگونه پای کار نمی‌آمدند با ۲ میلیارد تومان در سال مبدأ می‌توانستیم طرح آب‌نمای مناسبی را اجرایی کنیم و نیازی به موزه‌داری آن‌هم با توجه به نزدیکی به موزه هگمتانه، نداشتیم.

وی با انتقاد نسبت به اقدامات ناصواب میراث فرهنگی و راه‌وشهرسازی استان همدان گفت: متأسفانه معاون وقت وزیر راه و شهرسازی در خصوص احداث سایت‌موزه پیاده‌راه امام خمینی (ره) وعده داد اما نتوانستند پروژه ۵۰۰ متری را تکمیل کنند؛ از این‌رو بر اساس ابراز نگرانی شهروندان، ۳ سال معطلی این طرح شهری مطلوب نیست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیمه‌کاره که به صورت ناصحیح همراه با فوندانسیون غیراصولی و بدون تهیه نقشه‌های اولیه کار آغاز شد، می‌توانست با صرف حدود ۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد که متأسفانه در حال حاضر با شرایط اقتصادی موجود ۵ میلیارد تومان هزینه علاوه بر هزینه‌های صرف شده، به شهرداری همدان تحمیل شده است.

عسگریان اعلام کرد: اینگونه اقدامات ناهماهنگ مسئولان و مداخله اجرایی در پروژه‌های حوزه مدیریت‌شهری و اتلاف وقت شهروندان، ایجاد نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت که شهرداری باید از این قبیل اقدامات، جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: سایت‌موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره)، میراث ناصوابی بود که از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و راه و شهرسازی استان به شهرداری به ارث رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار