کد خبر: ۱۲۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت والیبال چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل کمبود اسپانسر و عدم حمایت مالی، ورزش حرفه‌ای در استان شکل نمی‌گیرد و ورزشکارانی که به نقطه مطلوبی می‌رسند به تیم‌های استان‌های دیگر می‌روند.

علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به حدود 3 هزار والیبالیست سازمان‌یافته در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله والیبال استان حمایت مالی است.

وی افزود: در والیبال به دلیل تیمی بودن، اسپانسرهای دائمی مورد نیاز است که تیم بتواند به رقابت‌های قهرمانی اعزام شود. سال گذشته برخی اسپانسرهای استان قول مساعدت دادند اما در زمان اعزام تیم به قول خود پایبند نماندند که تیم با مسائل زیادی روبه‌رو شد و با اینکه تیم اعزام شد، اما نتیجه‌ مطلوبی نداشت.

رئیس هیئت والیبال چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به دلیل کمبود اسپانسر و عدم حمایت مالی، ورزش حرفه‌ای در استان شکل نمی‌گیرد و ورزشکارانی که به نقطه مطلوبی می‌رسند به تیم‌های استان‌های دیگر می‌روند.

شجاعی با بیان اینکه در استان ویترین ورزشی نداریم، خاطرنشان کرد: ورزشکاران همه رده‌های سنی و امیدها فعال هستند و مسابقات قهرمانی نیز داشته‌ایم، اما حتی نمی‌توانیم یک لیگ دسته دوم در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به استفاده ابزای از ورزش تحت‌عنوان حمایت، توسط برخی از مسولان استان، عنوان داشت: هیئت، منابع مالی برای حمایت ندارد و فدراسیون و اداره‌کل هم اعتبار مالی زیادی ندارند، صنایع بزرگ نیز نگرش ورزشی نداشته و اراده جدی برای پرداختن به ورزش وجود ندارد در حالی که مدیران ارشد استان می‌توانند اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

شجاعی با اشاره به ایجاد صندوق حمایت مالی از سوی مدیران در سال‌های گذشته، مطرح کرد: نیاز به ایجاد راهکارهای جدید نیست چراکه تجربیات فراوان مطلوبی از سوی ورزشکاران و هیئت‌ها در کشور و جهان وجود دارد، اما مهم به‌کارگیری آن‌ها و اراده برای داشتن ورزش حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه مشکلات ریز و درشت استان آنقدر زیاد است که ورزش در اولویت‌های بسیار پایین قرار گرفته است، یادآور شد: وقتی مدیران ارشد از ورزش حمایت نمی‌کنند، طبیعی است که تولیدکننده و صنعتگری که از مزایای این استان استفاده می‌کند هم از ورزش حمایت نکند.

رئیس هیئت والیبال چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ورزش در خانواده‌ها هنوز جایگاه جدی پیدا نکرده، از ورزش‌های تیمی حمایت جدی صورت نمی‌گیرد و حمایت را مسولیت دولت یا هیئت ورزشی می‌دانند. همچنین خانواده‌ها برای اعزام فرزندان‌شان به ورزش های انفرادی حمایت بهتری دارند اما در ورزش‌های گروهی هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کنند.

شجاعی، راهکارهای قانونی برای حمایت از ورزش را اثرگذار خواند و گفت: معافیت‌های مالیاتی و انواع حمایت‌ها از صنایع حامی ورزش می‌تواند به بخش ورزش کمک شایانی کند.

انتهای پیام/7540/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار