کد خبر: ۱۲۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
پوتین اعلام کرد:
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد واکسن ضدکرونا برای اولین بار در جهان در این کشور به ثبت رسید.

اولین واکسن ضدکرونا در روسیه به ثبت رسید

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضدکرونا در این کشور به ثبت رسید.

او گفت: «تا آنجا که من می‌دانم امروز صبح، ۱۱ ماه اوت روسیه اولین کشور جهان بود که واکسنی بر ضد ویروس کرونا را به ثبت رساند».

رئیس جمهور روسیه از میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه خواست جزئیات بیشتری در این مورد ارائه شود.

پوتین اعلام کرد: «می‌دانم که واکسن به حد کافی کارا و موثر است و سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است».

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد یکی از دخترانش واکسن ضدکرونا تزریق کرده است. رئیس‌جمهور روسیه گفت: «یکی از دخترانم واکسن ضد کرونا تزریق کرده است. او در واقع در این آزمایش شرکت کرد. پس از تزریق درجه حرارت بدنش به ۳۸ رسید و روز بعد کمی از ۳۷ بالاتر رفت.»

پوتین افزود: «پس از تزریق دوم نیز درجه حرارت بدنش کمی بالا رفت، اما بعد از آن همه چیز به حالت طبیعی برگشت. او حالش خوب است.»

او اضافه کرد: «خیلی‌ها در کل هیچ علائم بالینی ندارند و درجه حرارت بدنشان نیز پس از ترزیق واکسن بالا نمی‌رود و در واقع انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.»

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا از اول ژانویه (۱۲ دی) در روسیه آغاز می‌شود.

واکسن روسیه از سوی مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی با نام «گامالئی» به همراه مرکز سرمایه‌گذاری مستقیم روسی تهیه شده است.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی روسیه، نام واکسن روسی ضدکرونا «اسپوتنیک وی» است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار