کد خبر: ۱۲۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
حمید تاجیک، رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات:
رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات بابیان اینکه شناخت بانک صادرات ایران از توان و ظرفیت داخلی، سدی در مقابل تحریم‌هاست تأکید می‌کند: اقبال فعالان بازار سرمایه به وبصادر، مؤید شناخت بانک صادرات ایران از توان و ظرفیت داخلی و حرکت در مسیر توسعه کشور برای مقابله با آثار تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران است.

توان و ظرفـیت داخـلی سدی در مقابل تحریم‌هاست

گروه بانک: راز شکست تحریم و پیروزی در از جنگ اقتصادی توجه به ظرفیت‌ها و فراهم کردن زمینه مناسب برای بهره‌گیری بهینه این ظرفیت‌ها در راستای تقویت تولید داخلی است. در این فرایند بانک‌ها به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی تأثیرگذار در فرایند توسعه، نقش و موتور محرکه اقتصاد کشور را بازی می‌کنند و می‌توانند ابزارهای لازم برای جهش تولید و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور را فراهم کنند. گردآوردی نقدینگی‌های خرد و کلان و به کار انداختن این نقدینگی در چرخه تولید یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها در شرایط کنونی است که هم می‌تواند با کمترین ریسک به سرمایه‌گذاران سود برساند وهم نگذارد چرخ توسعه در کشور به خاطر نبود سرمایه از حرکت بازایستد.

بانک صادرات ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور با در اختیار داشتن بیشترین شعبه و واحد بانکی فعال در زمره یکی از مهم‌ترین حامیان تولید داخلی قرار داده است. نگاه توسعه محور و چندوجهی در مدیریت این بانک سبب شده تا ضمن توجه به منافع سهام‌داران و رضایت مشتریان بانک صادرات از ایفای رسالت اجتماعی و مسئولیت‌های بزرگ خود در شرایط خطیر کنونی غافل نماند و با تأمین نقدینگی صنایع  و واحدهای تولیدی نسبت به افزایش تاب‌آوری آن‌ها در شرایط جنگ اقتصادی، تحریم و توطئه های دشمنان همت کند.

 در همین راستا حمید تاجیک، رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات بابیان اینکه شناخت بانک صادرات ایران از توان و ظرفیت داخلی، سدی در مقابل تحریم‌هاست تأکید می‌کند: اقبال فعالان بازار سرمایه به وبصادر، مؤید شناخت بانک صادرات ایران از توان و ظرفیت داخلی و حرکت در مسیر توسعه کشور برای مقابله با آثار تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران است.

تاجیک افزود: باوجود تحریم‌های ناجوانمردانه و خصمانه آمریکا و همدستانش که درآمد نفت ایران را بسیار متأثر کرده، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و گسترش دسترسی به بازار بورس موجب افزایش توان و ظرفیت داخلی کشور شده و این وضعیت نویدبخش روزهای بهتری برای اقتصاد کشور است. افزایش ۴٨٠ درصدی نرخ سهم بانک صادرات ایران و رشد ۵.٨ برابری آن از ابتدای سال جاری تاکنون تائید کننده این ادعا است.

 وی با اشاره به کاهش ١.٧ درصدی قیمت تمام‌شده پول در بانک صادرات ایران و کاهش آن از ١٧.٣۴ درصد سال ٩٧ به ١۵.۶١ درصد در پایان سال مالی ٩٨ و همچنین رشد نرخ مؤثر تسهیلات این بانک از ١۵.٨٢ درصد سال ٩٧ به ١۶.٧٣ درصد در پایان سال ٩٨، اظهار کرد: رشد بیش از ٣۶ درصدی منابع بانک که ۴ درصد بالاتر از نرخ رشد نقدینگی در کشور است، نشان می‌دهد که توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های ملی توأمان با تولید محصولات نوین بانکی، تمرکز بر خدمات کارمزدی و درآمدهای غیر مشاع معادل ۴۴ درصد، پرهیز از گرفتار شدن در گرداب سود سپرده‌های نامتعارف و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت، می‌تواند حتی در شرایط تحریم و تنگناهای مالی و به‌ویژه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، برای بنگاه‌های مالی کشور ازجمله بانک صادرات ایران ارزش‌افزوده ایجاد کند.

رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران افزود: رشد ٣١ درصدی مصارف بانک صادرات ایران در سال ٩٨ و عبور آن از ۱۵۵ هزار میلیارد تومان نیز نشان از عزم و اراده جدی مدیران این بانک برای حمایت بیش‌ازپیش از صنایع و واحدهای تولیدی در قالب برخی طرح‌های کارآمد و نوین دارد. این در حالی است که بانک صادرات ایران از ابتدای سال ٩٧ تاکنون برداشتی از منابع نزد بانک مرکزی نداشته و حتی به سایر بانک‌ها و مؤسسات نیز به‌صورت شبانه تسهیلات داده است.

تاجیک اظهار کرد: بانک صادرات ایران در پرتو برنامه‌ریزی‌های مؤثر، توجه ویژه به مدیریت ریسک، اهتمام به رعایت دقیق بسته‌های اعتباری، انسجام مدیریتی، تعهد و مساعی همه کارکنان صف و ستاد، هیئت‌مدیره و مدیریت عالی بانک به افق‌های روشن‌تر آینده می‌نگرد که امروز نتیجه تلاش‌ها و انسجام سازمانی آن‌ها در صورت‌ها و گزارش‌های دوره مالی سال ٩٨ متبلور است.

 وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته برای تداوم سودآوری بانک، از تمرکز و تلاش برای برنامه‌ریزی مؤثر برای بهبود کفایت سرمایه بانک صادرات ایران خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار