کد خبر: ۱۲۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: به دنبال ارتقای کمی و کیفی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۷۲ نفر و اعضای غیر هیئت علمی مانند کادر آموزشی، ۳۴۲ نفر است.

او ادامه داد: حدود ۲۰ هزار نیروی حق‌التدریس در ۱۷۶ دانشکده با دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند و این افراد، متخصصانی هستند که از صنعت، کشاورزی و خدمات نفوذ پیدا می‌کنند.

صالحی عمران با اشاره به تعداد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های فعال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور موجود است که در آن، دروس عملی و کارگاهی تدریس می‌شوند؛ هدف از برگزاری این دروس، آماده سازی دانشجویان برای جذب به بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: ۷۰ درصد دروس، عملی و ۳۰ درصد باقی مانده به صورت نظری به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود؛ بنابراین به دنبال ارتقای کمی و کیفی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه هستیم.

صالحی عمران گفت: در حال حاضر ۱۵۳ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای موجود است که در کاردانی پیوسته ۴۴، کاردانی ناپیوسته ۴۳، کارشناسی پیوسته ۷ و کارشناسی ناپیوسته ۵۹ رشته وجود دارد.

او ادامه داد: ۱۷۶ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسرکشور توزیع می‌شود و آن دسته از رشته‌هایی که بازار کار مناسبی نداشته باشد یا هیچ متقاضی جذب آن نشده باشد ظرفیت این رشته‌ها در آمایش آموزش مهارتی صفر می‌شود و رشته‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: اگر دانشجویان تمایل کمی به رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای داشته باشند تصمیم به حذف آن رشته می‌گیریم و رشته‌های جدید را اضافه می‌کنیم؛ به اینصورت هم مطابق تمایل دانشجویان عمل و هم بازار کار خوبی برای رشته در نظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار