کد خبر: ۱۲۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
طبق گفته یک شرکت آمریکایی، ۵۸۰۰ شهروند آمریکا که در خارج از کشور زندگی می‌کردند، تابعیت آمریکایی خود را رها کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ تحقیقات جدید منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد چشمگیری از شهروندان کشور آمریکا، تابعیت آمریکایی خود را ابطال می‌کنند.

پایگاه خبری "cnn" نوشت، طبق گفته مقامات "بامبریج" (یک شرکت مستقر در نیویورک متخصص در امور مالیات مهاجران آمریکا، مهاجران انگلیس و  بازیگران)،  بیش از 5800 آمریکایی در 6 ماهه اول سال 2020 تابعیت آمریکایی خود را ابطال کردند.

طبق گفته این شرکت، پیشتر نیز 2072 آمریکایی مهاجر که در دیگر کشورها زندگی می‌کردند، تابعیت آمریکایی خود را رها کرده بودند.

این شرکت گفته است که داده‌های عمومی را که هر سه ماه توسط دولت آمریکا منتشر می‌شود، مورد بررسی قرار می‌دهد.

"آلیستر بامبریج"، رئیس شرکت بامبریج  در مصاحبه با cnn گفت: «اینها عمدتا افرادی هستند که از آمریکا خارج شده و فقط تصمیم گرفتند که همه چیز داشته باشند.»

او ادامه داد: «آنچه که ما دیدیم، مردم مهاجر بیش از همه چیز با نحوه برخورد دونالد ترامپ با همه‌گیری ویروس کرونا و سیاست‌های فعلی دولت آمریکا مشکل دارند.»

بامبریج توضیح داد که دلیل تصمیم‌گیری به ابطال تابعیت آمریکایی توسط شهروندان این کشور علاوه بر سیاست‌های فعلی دولت آمریکا و شخص ترامپ، مسئله مالیات است.

وی گفت شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، هنوز موظفند هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند؛ همچنین حساب‌های بانکی خارجی، سرمایه گذاری‌ها و بازنشستگی‌های خود را گزارش دهند.

طبق گفته این شرکت آمریکایی‌هایی که خواهان ترک شهروندی خود هستند، باید 2350 دلار بپردازند و اگر در آمریکا نباشند، این مبلغ را در سفارت آمریکا در کشور ثانی پرداخت کنند.

با وجود خطرات ناشی از واگذاری تابعیت ایالات متحده، بامبریج پیش‌بینی می‌کند که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: «بسیاری از مردم منتظر انتخابات ماه نوامبر هستند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اگر رئیس جمهور ترامپ مجددا انتخاب شود، ما معتقدیم که موج دیگری از افراد وجود خواهد داشت که تصمیم می‌گیرند تابعیت خود را کنار بگذارند.»

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار