کد خبر: ۱۲۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
یزد ـ اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت برگزار شد و انجمن های علمی دانشگاه یزد سه مقام کشوری این جشنواره را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه الزهرا (س) برگزارشد، از سه انجمن علمی دانشجویی دانشگاه یزد به پاس موفقیت آن‌ها در کسب مقام‌های دوم و سوم در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه تجلیل شد.

در این مراسم، انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی صنایع، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه یزد به ترتیب موفق به کسب مقام دوم انجمن‌های فنی و مهندسی، مقام دوم نشریات علوم پایه و مقام سوم مسابقات علوم پایه در مرحله کشوری شدند.

جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی با تأکید بر هم‌افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی هر سال برگزار می‌شود.

این جشنواره دارای حوزه‌های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآفرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است.

۳۰ هزار دانشجو از ۱۲۷ کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند؛ ۱۹۱ اثر به مرحله داوری غیرحضوری راه یافت و ۷۳۴ داور این آثار را قضاوت کردند که در نهایت ۱۶۵ اثر برگزیده نهایی شد.

این جشنواره تلاش می‌کند تا مبنا و مبدأ حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد.

جشنواره ملی حرکت سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار