کد خبر: ۱۲۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

سیدعلی موسوی

عضو کمیسیون اقتصادی

مشکلات صنعت خودروسازی به اندازه ای جدی است که نمی توان سکوت کرد به همین دلیل تحقیق و تفحص از خودرو سازان کلید خورد. البته وظیفه نماینده این است که اگر در جایی مشاهده کرد که احتمال فساد و یا کمکاری وجود دارد، دست به کار شوند و تحقیق و تفحص از خودروسازی یک امر خوب و لازم است.اگر یک نماینده مجلس تشخیص دهد جایی تحقیق و تفحص لازم است و این کار را هم انجام دهد، یعنی وظیفه قانونی خودش را انجام داده است. ما باید به این وظیفه قانونی احترام بگذاریم و برایش ارزش قائل شویم. نمایندگان میخواهند با تحقیق و تفحص متوجه شوند در خودروسازی چه اتفاقی افتاده و میافتد. امروز تلاطم در بازار خودرو وجود دارد و خودروسازان باید پاسخگو باشند. برای مردم ایجاد سوال شده که دلیل قیمتهای سرسامآور با این کیفیت پائین خودروها چیست؟ این همه نکات در جامعه مطرح میشود. یکی از سوالات اذهان عمومی این است که امروز خودروسازان به تعهدات قبلی خود عمل نکردهاند اما مجدداً برای محصولات دیگر دست به پیش فروش زدهاند آیا نظارتی روی بازار خودرو نیست، این رویکرد به هیچ عنوان درست نیست و اگر واقعاً خودروسازان به تعهدات قبلیشان عمل نکرده اما مجدداً ثبت نام میکنند و تعهد جدیدی را به تعهدات قبلی اضافه میکنند، این کار اصلا درست نیست. یک زمانی آمار تولید بالاست و خودروساز علیرغم تعهد قبلی ثبتنام مجدد انجام میدهد اما در حال حاضر که آمار تولید و کیفیت پایین است، اصلا کار درستی انجام نمیدهند. البته افزایش آمار تولید هم باید باتوجه به گذارههای علمی و درست باشد اما با این وضعیتی که آمار تولید خودروسازان نشان میدهد و به تعهدات قبلیشان هم عمل نکردهاند، این کار غلط است. نکته مهم این است که بسیاری از مشاغل از بیماری کرونا آسیب دیدهاند و مردم از دولت و مجلس انتظار دارند اما چه کاری باید در این زمینه انجام دهند؟ اکثریت مشاغل از کرونا آسیب دیدهاند و اقتصاد هم متاثر از کرونا شده است، از همین جهت میگویند اقتصاد کرونایی و دولت باید برنامههایی برای حمایت از مشاغل آسیبدیده داشته باشد.تولید و اقتصاد باید روی روال بیفتد تا بتوانیم آسیبهای کرونا را جبران کنیم، امید است در سال جهش تولید، تولید نفسی بکشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار