کد خبر: ۱۲۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرآنلاین، پس لرزه های ادعاهای پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان همچنان ادامه دارد. او در گفتگویی که با حواشی زیادی همراه شد به مباحثی پیرامون کاخ مرمر و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اشاراتی کرده و گفته بود«یکی از املاکی که سر و صدای زیادی هم در کشور ایجاد کرد کاخ مرمر بود که سالها در دست مجمع تشخیص مصلح نظام بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی این ساختمان در دست افراد دیگری بود و بعد از مرحوم هاشمی هم برای مدتی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. من همان زمان گفتم مسوولان نباید در این کاخ‌ها مستقر می‌شدند. ما با کمک میراث فرهنگی آنها را بازسازی کردیم و و برگرداندیم اما کامل برنمی‌گردد. این کاخ اسیب دیده است؛ متاسفانه در این کاخ که هنر زیبای هنرمندان ایرانی است آسانسور چند در گذاشته‌اند؛ پتک زده‌اند؛ حمام و جکوزی ساخته‌اند. این میراث فرهنگی چرا سکوت کرده است؟  مجمع تشخیص در زمین بنیاد ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخته است.  زمینی که مربوط به بنیاد بوده را بخش مرکز تحقیقات استراتژیک آمده ۹ طبقه ساخته که بدون مجوز از بنیاد و شهرداری ساخته شده است.این ملک نه پروانه دارد نه پایان کار. متاسفانه در حریم یک ملک خصوصی هم تصرف شده که این شرعا مشکل دارد. مشخص نیست این ساختمان کاربری مسکونی دارد یا اداری؟ استخری آنچنانی با منظره ای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است.»

این اظهارات گرچه پاسخ مجمع تشخیص را به دنبال داشت اما فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی نیز به این ادعاها پاسخ داده است. او در پاسخ به فتاح که روزنامه آرمان منتشر کرده، گفته است «شما که خود در مقطع ریاست آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همان ساختمان، با ایشان دیدار و گفت‌وگو داشتید، باید به خوبی بدانید که اولا: این ساختمان بعد از انقلاب اسلامی، مدتی در اختیار کمیته انقلاب و سپس قوه قضائیه و دادستان کل انقلاب قرار گرفت و سال‌ها مرحوم آیت‌ا... موسوی اردبیلی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، آیت‌ا... یوسف صانعی به‌عنوان دادستان کل کشور و آیت‌ا... محمدی یزدی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، در آن مستقر شدند و اتفاقا در آن سال‌ها به‌ویژه در زمان استقرار آیت‌ا... یزدی، تغییرات و تخریب‌های زیادی در آثار باستانی این بنا، بدون اطلاع سازمان میراث فرهنگی آن زمان ایجاد شد که بعدها، بنیاد مستضعفان به‌عنوان مالک و سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان متولی نگهداری کاخ، به دستور آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و با همت و مدیریت پیگیر مرحوم دکتر حبیبی، اقدام به مرمت و بازسازی قسمت‌های تخریب‌شده آن کردند.»


وی در ادامه این نامه به کنایه گفته است« بعید است، جنابعالی از سابقه کاربری این ساختمان قبل از مرحوم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی و مرمت‌های صورت‌گرفته در آن، بی‌اطلاع باشید که هر بار به‌عمد، از ایشان نام می‌برید!! بر شما پوشیده نیست که این ساختمان دولتی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، بنا به توصیه شورای عالی امنیت ملی، به دلایل رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی، در اختیار ایشان قرار گرفت و آیت‌ا... هاشمی، در انتخاب آن، هیچ نقشی نداشتند.»

فاطمه هاشمی نوشته است«اگر جنابعالی واقعا تا این حد نگران کاخ‌ها و آثار باستانی موجود در آنها هستید، بهتر است پرونده ۲ فقره آتش زدن کاخ مرمر در زمان استقرار آیت‌ا... ‌هاشمی را از دستگاه‌های ذیربط و بایگانی بنیاد بخواهید تا بدانید چه کسانی برای تهدید جان ایشان، حتی حاضر شدند آثار باستانی منحصربه‌فرد آن را با افراد مستقر در آن به آتش بکشند و مرحوم آیت‌ا... هاشمی، چه اهتمام و جدیتی برای ترمیم تابلوهای نفیس نقاشی به آتش کشیده شده و فرش‌های آن مجموعه انجام دادند.»

۲۷۲۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار