کد خبر: ۱۲۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
«محمد جواد محرابی» با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، از دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان بازدید کرد.

بازدید معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم از خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «محمدجواد محرابی» معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، در ادامه بازدید‌های دوره‌ای خود از دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در استان بازدید کرد.

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در این بازدید طی سخنانی با اشاره به اهمیت جوانگرایی و توجه به جوانان در اداره امور اظهار کرد: شهید زین الدین و شهید باکری در سنین جوانی فرماندهی لشکر را بر عهده داشتند و هر جا جوانان زمام امور را بدست بگیرند، انقلابی بر پا می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از موازی کاری عنوان کرد: باید در تمام زمینه‌ها تعامل و همکاری بوجود آید و بخصوص در حوزه خبرگزاری دفاع مقدس، خبرنگارانی از رده‌های نیرو‌های مسلح استان، تیپ ۸۳ و دیگر دستگاه‌های مرتبط اخبار حوزه ایثار و شهادت آن رده و خدماتی را که در سطح جامعه ارائه می‌شود، ارسال می‌نمایند و به همین مناسبت در صدد برگزاری دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری هستیم.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: نام ۹ خلبان شهید از قم در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد و همچنین لشکر ۱۷ نقش بارزی در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران داشت و مسئولیت رسانه هاست که این ویژگی‌های قم را منتشر کنند.

لقمانپور به موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اشاره و ابراز کرد: فیزیک و ابنیه کل چهار طبقه موزه در حال آماده سازی و افتتاح در شهریورماه است و ان شاءالله پس از آماده سازی سالن و صوت و نور و پرده سالن آمفی تئاتر، این سالن تبدیل به سینمایی ویژه نمایش فیلم‌های دفاع مقدس خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل درخواست مجوز نشریه تخصصی حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: به دنبال آن هستیم فضای علمی را در موزه ایجاد کنیم و در همین راستا، دوره کاردانی امور فرهنگی و موزه و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در موزه ایجاد خواهد شد.

محرابی نیز با بیان اینکه قم، استان خبرخیزی است، گفت: در بحث خبرگزاری‌های تخصصی و نشریات علمی پژوهشی سرآمد هستیم و پایگاه سه خبرگزاری مطرح کشوری به نام‌های ابنا، حوزه و رسا در قم است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم به موضوع محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و افزود: همکاران رسانه‌ای ما در استان از ناحیه محدودیت‌های کرونایی به شدت متضرر شده اند با اینحال توانسته ایم با همکاری بسیج رسانه و خانه مطبوعات و .. انسجام و همدلی و تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم.

در این بازدید، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و ابوالفضل بمانی سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس دراستان با تقدیم هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند همچنین مجلداتی از کتاب ستاره‌های پرفروغ به بازدیدکنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار