کد خبر: ۱۲۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
معاون استاندار مرکزی:
اراک- معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی بابیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در فضای بسته ممنوع است، گفت: با هیأتهای برگزارکننده مراسم عزاداری در فضای بسته برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی روز شنبه در نشست مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، در اراک، اظهار کرد: هفت شهرستان استان مرکزی دارای وضعیت قرمز، سه شهرستان زرد و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان همچنان ۳۰ درصد شهروندان نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند و وضع در روستاها بدتر است، به طوری که ۵۰ درصد ساکنان روستاها از ماسک استفاده نمی‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: در روستا مسئولیت و تاکید افراد به زدن ماسک و رعایت اصول بهداشتی بر عهده دهیار و بخشدار است.

اکرمی اشاره به افزایش تردد روستاییان با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، تاکید کرد: بخشداران و فرمانداران باید مسئولیت این شرایط را بر عهده بگیرند، شرایط عادی نیست پس ترددها هم نباید عادی باشد.

به گفته وی با تعطیلی مراسم عروسی در روزهای آینده و نزدیک شدن به ماه محرم باید مراسم عزاداری‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: تمامی مراسم ماه محرم فقط در محیط باز برگزار می‌شود و به هیچ عنوان مراسمی داخل مسجد، مصلی، مدرسه و فضای مسقف برگزار نخواهد شد.

اکرمی با بیان اینکه حرکت هرگونه دسته‌جات عزاداری، توزیع و پخت غذای نذری و استفاده از طبل و ادوات عزاداری ممنوع است، اظهار کرد: همراه داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای اعضای هیأت الزامی است.

به گفته وی هیچ گونه مراسم تعزیه در فضای بسته یا باز انجام نمی‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تاکنون مجوزی صادر نکرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: هیأتی که در فضای بسته مراسم برگزار کند، جرم مشهود مرتکب شده است و باید مورد برخورد قانونی قرار گیرد.

اکرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در آرامستان اراک، گفت: اقدامات خوبی انجام گرفته، اما کافی نیست و باید اقدامات همچنان ادامه پیدا کند.

وی گفت: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است و باید این دستورالعمل به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ابلاغ شود.

اکرمی بیان کرد: در شهرستان‌هایی که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها کمتر از ۶۰ درصد است، باید این مهم با همکاری فرمانداران در هفته آینده به بالای ۶۰ درصد برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: هفته آینده باید گزارشی از عملکرد شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی در حوزه مقابله با کرونا ارائه شود.

وی گفت: تردد افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده در سطح جامعه یک معضل است چرا که بخشی از انتقال بیماری توسط این افراد انجام می‌گیرد و در جلسه بعد دانشگاه علوم پزشکی اراک باید در این راستا پیشنهادات و راهکارهای لازم را ارائه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار