کد خبر: ۱۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
در حالی که تعداد مشتریان و تسهیلات پرداختی بانک مهر ايران در سال‌هاي اخير روندي صعودي را طي کرده، آمار نشان مي‌دهد مطالبات غيرجاري اين بانک هر سال كمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک موفق شده تا با اتخاذ سیاست‌ها و روش‌هاي صحيح مديريت منابع، مطالبات غيرجاري خود را براي سه سال متوالي حول و حوش يک درصد نگاه دارد. اين مطالبات اکنون به كمتر از نيم درصد رسيده است.
نسبت مطالبات غیرجاری به منابع در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۶ تنها ۱.۱ درصد بوده که در سال‌های بعد با سیر نزولی، حتی از اين عدد نيز کمتر مي‌شود. اين نسبت در سال‌هاي ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌ترتيب يک و ۰.۷۵ درصد بوده و اکنون كمتر از نيم درصد است.
یکی از اصلی‌ترین عواملي که باعث شده بانک مهر ايران موفق شود به تعداد قابل توجهي از مشتريان خود تسهيلات اعطا کند، پايين بودن نسبت مطالبات غيرجاري اين بانك است. تعداد مشترياني كه از اين بانك در طول سال‌هاي گذشته تسهيلات دريافت كرده‌اند، سير صعودي قابل توجهي داشته كه آن را بايد ناشي از افزايش منابع و در عين حال پايين نگاه داشتن نسبت مطالبات غيرجاري دانست.
توفیق بانک مهر ایران در پایین نگاه داشتن نسبت مطالبات غيرجاري را بايد در دو حوزه ارزيابي کرد؛ نخست عملکرد خود بانک و ديگري رفتار اعتباري مشتريان اين بانك. عمده بانك‌ها ترجيح مي‌دهند براي اعطاي حجم مشخصي از منابع خود، به جاي سر و كار داشتن با تعداد زيادي از دريافت‌كنندگان تسهيلات خرد و به تبع آن شمار بالاي ضامن‌هاي اين افراد كه موجب به‌كارگيري ظرفيت نيروي انساني شعب است، با تعداد كمي از تسهيلات‌گيرندگان كلان سر و كار داشته باشند تا به يك معنا زحمت كمتري را به جان خريده باشند.
این در حالی است که بانک مهر ایران اتفاقاً هدف خود را اعطای تسهيلات خرد قرض‌الحسنه به اقشار کمتر برخوردار جامعه تعريف کرده است. گواه اين مدعا نيز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلاتی است که در سال ۱۳۹۸ از سوی این بانک اعطا شده و بیش از ۸۸ درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: