کد خبر: ۱۲۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول سال‌های اخیر با اتخاذ یک رويکرد راهبردي، بر آن بوده تا با جذب منابع قرض‌الحسنه، به ارائه خدمت و گره‌گشايي از امور هم‌ميهنان عزيز بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، با توجه به خط مشی مشخص این بانک که بر پايه فرهنگ اصيل و اسلامي قرض‌الحسنه بنا نهاده شده، امکان ارائه خدماتي از قبيل سپرده سرمايه‌گذاري به مشتريان بانك وجود ندارد. اما اين مسئله نه تنها بانك مهر ايران را از ميدان رقابت با ساير بانك‌ها بيرون نرانده، بلكه اتخاذ رويه‌هايي دقيق توسط مديران اين بانك، سبب پيش افتادن روند افزايش منابع بانك قرض‌الحسنه مهر ايران نسبت به رشد نقدينگي كشور در سال‌هاي اخير شده است.
حجم منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال بوده که این میزان در سال ۱۳۹۶ به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده و رشد قابل توجه ۸۲ درصدي را تجربه کرده است. رشد منابع بانک مهر ايران در سال ۱۳۹۷ نیز ادامه داشت؛ به‌طوری که در این سال میزان منابع بانک به رقم ۱۷۰ هزار و ۳۶۰ ميليارد ريال رسيد که به نسبت سال پيش از آن ۵۵ درصد رشد را نشان مي‌دهد.
در سال ۱۳۹۸ با توجه به تمام مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور که مردم را به سمت حفظ ارزش دارایی‌های خود از طريق سرمايه‌گذاري‌هاي گوناگون سوق مي‌داد، بانك مهر ايران توانست با سياست‌گذاري‌هاي دقيق و شرايط‌سنجي اوضاع اقتصادي جامعه، در جهت حفظ روند رو به رشد جذب منابع قدم بردارد و با ثبت رقم ۲۹۷ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریالی منابع، رشد تقريباً ۷۵ درصد را در اين حوزه رقم بزند.
رشد پایدار منابع بانک مهر ایران در حالی رقم خورده، که براساس گزارش‌های آماري بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، رشد نقدينگي در طي سال‌هاي ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتيب ۲۳.۲، ۲۲ و ۲۳.۱ درصد بوده است.
گفتنی است، این روند رشد نقدینگی در کشور در سال ۱۳۹۸ سرعت رشد بيشتري به خود گرفت؛ به‌طوري که در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ حجم نقدينگي به ميزان ۲۴۷۰ هزار ميليارد تومان رسيد که در مقايسه با اسفند ماه ۱۳۹۷ حدود ۳۱.۳ درصد افزايش داشته است. در حالي که در همين سال، ميزان رشد منابع بانك قرض‌الحسنه مهر ايران ۷۵ درصد بوده است. اين موارد نشان‌دهنده روند رو به رشد منابع بانك مهر ايران و افزايش سهم اين بانك از بازار پول كشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: