کد خبر: ۱۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷
پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس در روز یکشنبه ۲ شهریور
بازار سرمایه در حالی روزی مایوس کننده را پشت سر گذاشت که بسیاری از پیش بینی ها دلالت بر بازگشت وضعیت بورس به حالت عادی را داشت .

شاخص بورس چه زمانی مثبت خواهد شد؟

بازار سرمایه در حالی روزی مایوس کننده را پشت سر گذاشت که بسیاری از پیش بینی ها دلالت بر بازگشت وضعیت بورس به حالت عادی را داشت .

 به گزارش خبرانلاین، تصمیمات مهمی در روزهای پیانی هفته گذشته اتخاذ شد و بر پایه این تصمیمات بسیاری چنین تحلیل کردند که بازار با شیبی ملایم وارد دوره رشد بطئی و نه با سرعت گردد اما ریزش سی هزار واحدی شاخص، امروز بسیاری را مایوس کرد.

 کارشناسان معتقدند بورس حالا از سیطره معامله گران حرفه‌ای که بر پایه وضعیت اقتصادی شرکت ها اقدام به خرید می‌کنند خارج شده و جمعیت زیادی با هدف کسب سود آنی راهی این بازار شده اند . از سوی دیگر فشار فروش سهام عدالتی ها نیز بر این بازار تاثیرگذار بود .

امروز اما شورای عالی بورس تصمیمات مهمی را برای حمایت از بازار سرمایه گرفت . کارشناسان بسیاری از این تصمیمات استقبال کردند .

بیشتر بخوانید:امروز در شورای عالی بورس چه گذشت؟ توصیه رییس سازمان بورس به سهامداران

همایون دارابی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار به خبرآنلاین گفت: واقعیت این است که شورای بورس به درستی اقدام به اتخاذ تصمیماتی برای به تعادل رساندن بازار کرده است و این اقدامات امری لازم و ضروری بود. به هر حال یکی از ویژگی های این دوره مدیریت در سازمان بورس و همچنین شورای بورس، هماهنگی و دیالوگ بسیار نزدیک بازار و بدنه تصمیم گیری هست.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:  تصمیماتی که امروز گرفته شد تصمیمات بسیار خوبی هست و می تواند به بازار کمک بسیارزیادی بکند. به خصوص بخاطر اینکه احتمالا در چند روز آینده ما به تعادل نسبی برسیم.

وی درباره دلایل اصلی ریزش شاخص نیز توضیح داد: برخی معتقدند رشد بی‌مهابای بورس عامل بروز این وضعیت بود در حالی که من این تحلیل را قبول ندارم، به هر حال رسیدن شاخص به سطح دو میلیون واحد، عملا یک دوره اصلاح و استراحت را طلب می‌کرد.

بیشتر بخوانید:کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس

 دارابی ادامه داد: واقعیت این بود که ما انتظار این دوره اصلاح را داشتیم. حالا بعضی از مسائل می‌توانستند این روند را تند یا کند نماید. ولی از آنجایی که افراد تازه کار در بازار هستند و جو هیجان زدگی به وجود آمده است این قضیه پررنگ تر شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: پیش بینی این بود که بازار اصلاح کند ولی شاید انتظار نبود بازار تا این میزان منفی بماند . از سوی دیگر باید توجه کرد ریزش‌ها ، سبب شده تعداد سهم های ارزنده ر بازار افزایش یابد که همین امر زمینه را برای خریدی متوسط در بازار فراهم کرده است.

وی درباره وضعیت پیش روی بازار سرمایه نیز گفت: بورس ما بازار بسیار پر پتانسیلی است و ما نباید عملکرد بورس را در یک دوره دو سه روزه مبنا قرار بدهیم. تمام کسانی که از ابتدای سال در بازار بودند تا کنون بیش از ۲۰۰ درصد سود کسب کرده اند و افرادی که جدید به بازارمی‌آیند نیز باید سود یک ساله خودشان را مد نظر قرار دهند، نه وضعیت چند روزرا .

دارابی تاکید کرد: بازار قطعا دارای نوسان و ریسک است اما برای کسانی که با حوصله و صبوری در درازمدت در بازار حضور داشته باشند بهترین بازار خواهد بود.

وی در جواب این پرسش که شاخص بورس چه زمانی به دو میلیون واحد می رسد؟ گفت:شخاخص تا کنون دو بار به دو میلیون واحد رسیده است و بعید نیست که در یکی دو ماه آینده حتی بیشتر از این رقم را تجربه کند.

وی درباره وضعیت بورس در روز یکشنبه دوم شهریور نیز گفت: من فکر می کنم بورس به سمت تعادل می رود، اگر فردا هم بازار وارد فاز تعادل نشود، تا دوشنبه انتظار فضایی آرام را در بازار سرمایه خواهیم داشت و شرایط در این بازار کاملا متفاوت خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار