کد خبر: ۱۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح‌های مختلف تسهیلاتی سعي کرده از توليدکنندگان داخلي حمايت کرده و از اين طريق در راستاي سياست‌هاي كلي تعيين شده براي اقتصاد كشور گام بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بررسی شعارهای انتخاب شده براي سال‌هاي دهه ۱۳۹۰ شمسي از سوي مقام معظم رهبري نشان مي‌دهد در ۱۰ سال گذشته، تنها يک سال بوده که شعار آن موضوعي غير اقتصادي بوده است. اين موضوع خود گواهي بر اولويت داشتن حوزه اقتصاد در شرايط کنوني نزد عالي‌ترين مقام كشور است.
از سال ۱۳۹۶ به این سو شعارها به یک معنا مصداقی‌تر شده و عنوان‌هایي همچون توليد، اشتغال، کالاي ايراني، رونق توليد و جهش توليد در آن‌ها به چشم مي‌خورد. تأکيد مقام معظم رهبري در سال‌هاي اخير بر اشتغال‌زايي و حمايت از توليد داخلي نشان مي‌دهد نقطه مد نظر ايشان براي آغاز تحول در اقتصاد، اين بخش است.
دولت یازدهم و دوازده نیز در راستای خط‌مشی ياد شده حرکت کرده و در اين حوزه توفيقات و دستاوردهايي داشته است. براي نمونه مي‌توان اشاره کرد، رتبه کشورمان در شاخص آزادي اقتصادي در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ ميلادي ۹ پله و در شاخص سهولت كسب‌وكار نيز در فاصله سال‌هاي ياد شده ۲۵ پله بهبود پيدا كرده است.

اقدامات بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور
بانک مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در راستاي سياست‌هاي کلي تعيين شده براي اقتصاد كشور، سعي كرده از توليدكنندگان داخلي حمايت و تسهيلات پرداختي خود را در اين راستا جهت‌دهي كند. گفتني است تمام تسهيلات پرداخت شده از سوي بانك مهر ايران قرض‌الحسنه و بدون دريافت سود است و حداكثر نرخ كارمزدي آن ۴ درصد است. در اين راستا مي‌توان به تسهيلاتي اشاره كرد كه اين بانك به مددجويان كميته امداد پرداخت مي‌كند. رويكرد اين تسهيلات در سال‌هاي اخير از معيشتي به خوداشتغالي تغيير كرده است. بر اين اساس به جاي يك بار رفع نياز ضروري فرد وام‌گيرنده، وي با ايجاد اشتغال براي خود به درآمد پايدار رسيده و توانمندسازي مددجويان از اين طريق قابل تحقق است. بانك مهر ايران تا كنون بيش از ۳۰۶هزار فقره تسهيلات به مبلغ بيش از ۲۱هزار ميليارد ريال در اين رابطه پرداخت كرده است. مورد ديگر پرداخت تسهيلات به صنايع كوچك و متوسط بوده است. كاركنان اين دسته از صنايع نيز در سال‌هاي اخير از تسهيلات بانك مهر ايران بهره‌مند شده‌اند.

دانش‌بنیان‌ها زیر چتر حمایت بانک مهر ایران
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در دستور کار بانک مهر ايران قرار داشته و اين بانک در چارچوب تفاهم‌نامه‌اي با صندوق نوآوري و شكوفايي به كاركنان اين دسته از شركت‌ها تسهيلات پرداخت مي‌كند. اين تسهيلات به مبلغ ۳۰۰ ميليون ريال و با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه به متقاضيان پرداخت مي‌شود. تا كنون ۱۴۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ شركت از تسهيلات بانك مهر ايران بهره‌مند شده‌اند و مجموع تسهيلات پرداختي در اين چارچوب به مبلغ ۵۰۰ ميليارد ريال مي‌رسد.

حمایت از تولید داخلی با طرح کالاکارت
بانک مهر ایران برای حمایت از تولید داخلي، در چارچوب طرح کالاکارت به خريداران توليدات داخلي تسهيلات پرداخت مي‌کند. اين طرح ضمن افزايش قدرت خريد مشتريان باعث سوق دادن جامعه به سمت خريد كالاي ايراني مي‌شود. كالاكارت در حقيقت كارت اعتباري خريد كالا با اعتبار ۲۰۰ ميليون ريال است.
مدت بازپرداخت اقساط این طرح بین ۶ تا ۱۲ ماه است. تا کنون فروشگاه‌های متعددی در شهرهاي مختلف کشور به جمع پذيرندگان کالاکارت بانك مهر ايران پيوسته‌اند و تعدادشان در حال گسترش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: